Vorig jaar vernietigde een krachtigde aardbeving Norcia, gelegen in het hartje van Italië. Vandaag de dag is de heropbouw volop bezig. Om de getroffen lokale monniken te helpen, trekken Ab Inbev en Strategie Agency aan één zeel.
De slachtoffers van de aardbeving waren de monikken van Norcia. Zij verloren hun abdij en dus ook hun mogelijkheid om bier te brouwen. En dus besloten de collega’s van Leffe hun te helpen. Om dit te doen, maken 100.000 limited edition flesjes hun intrede op de Italiaanse markt. De opbrengst daarvan gaan naar de monniken van Birra Nursia.
De soberheid van het flesje domineert, bedekt met een papier waarop Leffe zijn steunt betuigt aan Norcia aan de hand van de hashtag #leffepernorcia. Het logo van Leffe werd dan weer gewijzigd in de typische ramen van Norcia, een teken van solidariteit tussen beide abdijen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]