Leffe zoomt in op verrassende ontmoetingen

Communication / Crea / News

leffeAl sinds 1240 wordt het Leffe-bier aangeboden aan alle pelgrims die een bezoek brengen aan de Abdij van Leffe : Leffe staat symbool voor de traditie van vakmanschap en gastvrijheid van haar makers. In de gepolariseerde wereld van vandaag wil Leffe deze rol meer dan ooit waarmaken, samengevat in de nieuwe baseline die het merk en zijn agentschap creëerden : « Leffe. Altijd welkom. » Om dit idee tot leven te brengen voert Air in zijn nieuwe Leffe televisiespot, van de hand van het Tsjechische regisseursduo Wolfberg, een onverwachte ontmoeting op tussen een groep bikers en de paters van de Abdij van Leffe. Twee werelden die lijken te botsen maar toch harmonieus samenkomen rond een gedeeld Leffe-moment en… rond een verrassende Gregoriaanse versie van Steppenwolf’s Born to be Wild. De campagne loopt via televisie, sociale media en komt tot leven via tal van activaties. Met alvast een eerste opmerkelijk muzikaal moment vorig weekend tijdens de Dinant Motorcycle Days en het 19ste Motortreffen, voorgegaan door niemand minder dan Père Augustin van de Abdij van… Leffe.leffe 1

De lancering van de nieuwe campagne en de herziene en bredere positionering van dit iconische merk gaan hand in hand met een subtiele maar toch grondige modernisering van de visuele identiteit van het merk. De nieuwe typografie, de nieuwe achtergrondkleur en het vereenvoudigde alkoofvormige logo stralen vertrouwen uit, en dat in combinatie met de nieuwe tagline.

« Wij zijn bijzonder enthousiast over deze opfrisbeurt van het merk Leffe. Vandaag staat Leffe bovenaan op het vlak van consumentenvoorkeur en ook voor andere basiscriteria zoals kwaliteit of traditie laat het merk de concurrentie achter zich. Wij hebben er dan ook alle vertrouwen in dat het meest populaire abdijbier hiervan de vruchten zal kunnen plukken en het merk nog sterker zal maken, » zegt Arnaud Hanset, marketing director bij AB InBev. « Deze nieuwe campagne is een perfect voorbeeld van de nauwe samenwerking tussen de abij, AB InBev en onze communicatiebureau. »

https://www.youtube.com/watch?v=zLhRLHuu-xY
Credits:
Client ABI : Jacques Lebel, Lourenço Arriaga, Andre Amaral
Agency: Air
Executive Creative Director : Eric Hollander
Strategic team : Dieter Riemaeker
Art Director : Sophie Norman
Creative team : Jean-Luc Soille, Hugues Legros
Account team : Pauline Héraly
Production house : Hamlet
Producer : Ruben Goots
Director : Wolfberg