Done by Friday ontving van Lego een briefing om het multidimensionale gebruik van Lego Tech in de verf te zetten. Lego Tech is namelijk meer dan gewoon speelgoed, het draagt bij aan kinderen hun opleiding/ontwikkeling. Daarnaast biedt Lego Tech de mogelijkheid om eindeloos verschillende creaties te bouwen. Om te bewijzen dat kinderen en jongeren zich amuseren, hun 21ste eeuwse skills ontwikkelen en zelfs kunnen helpen in het huishouden ontwikkelde Done by Friday een campagne met enkele Lego Tech-producten. Dit resulteerde in een online ad die de Lego Tech-lifehacks introduceerde; simpele trucs die mogelijk worden door het samenvoegen van creativiteit en de Lego-technologie.
De video vertelt het verhaal van een moderne familie waar kinderen door middel van Lego-lifehacks bijdragen aan het dagelijkse huishouden. Wanneer kinderen ‘outside the box’ spelen, is er namelijk nog zo veel meer mogelijk. De online ad werd in België en Nederland verspreid via retailers, sociale media en de kanalen van Lego.
Credits:
Client: LEGO Benelux
Agency: Done by Friday
Strategy: Sven Boelpaep
Account: Carolien Keutgens
Creative director: Kenny Timmermans
Creation: Kenny Timmermans, Dimitri De Wolf
Production company: De Machine
Director: Anthony Schatteman
DOP: Piet Deyaert
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]