Lekker, gezond en gemakkelijk koken met Bosto en Bubka
Hoe blijf je in corona-tijden relevant en toch trouw aan je identiteit? Bubka en Bosto zagen in de crisis ook kansen en pasten off- en online communicatie aan om antwoord te bieden op wat consumenten vandaag nodig hebben. Bubka positioneert Bosto al geruime tijd als merk van hier dat geeft om de mensen van hier. Een merk waarbij je goed voelen door lekker en gevariëerde eten centraal staan, gebald in het concept #BetterMe. Dat heeft de consument de voorbije jaren goed begrepen. Bosto groeide de afgelopen jaren op indrukwekkende manier en werd van bij het begin van de lockdown massaal ingeslagen. “Vreemd genoeg stelden we vast dat Bosto’s convencience-gamma bij uitstek – de microwave range – niet dezelfde groeicurve volgde,” zegt Raf Van Raemdonck, head of Strategy bij Bubka. “En dat terwijl wie verplicht thuis zit, toch ook graag wat gemak in de keuken wil?”
Golven maken
Bubka besloot daarom dit insight om te zetten in een nieuwe tv-spot en ook Bosto’s digitale communicatie corona-proof te maken. Met als randcriterium dat men geen exclusieve corona-communicatie wilde die inspeelt op de sentimenten van de eerste weken lockdown, maar ook nadien relevant willen blijven. “De lockdown bood ook de kans om het merk Bosto verder te versterken,” verduidelijkt Van Raemdonck. “Door de buitengewone condities die de media naar aanleiding van de crisis hanteren, konden we met de beschikbare middelen een steviger bereik en impact realiseren.” De spot is sinds midden juni te zien op de belangrijkste tv-zenders in Noord en Zuid.
#BLIJFINUWKOT
Men greep ook de kans om online de goesting voor koken met Bosto aan te zwengelen. De #BLIJFINUWKOT-recepten en andere inspirerende video’s die tijdens de lockdown werden uitgewerkt en ingezet, haalden ongeziene resultaten, zegt men bij Bubka. Men zag onder meer het aantal online gebruikers in april ten opzichte van de maand maart meer dan verdubbelen.
Credits
Client: Bosto, Ann Vermeiren
Agency: Bubka
Account team: Caro Peeters, Mandy Perrone
Creatives: Stinus Van Grieken, Christophe Vanheygen, Bob van der Meer, Yannick Van Houtven, Kristof Hermans, Ben Van Asbroeck
Online planning: Mandy Perrone
Offline planning: David Demuynck
AV productie: Red Dust
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]