Lekker, gezond en gemakkelijk koken met Bosto en Bubka

Crea / News

Hoe blijf je in corona-tijden relevant en toch trouw aan je identiteit? Bubka en Bosto zagen in de crisis ook kansen en pasten off- en online communicatie aan om antwoord te bieden op wat consumenten vandaag nodig hebben. Bubka positioneert Bosto al geruime tijd als merk van hier dat geeft om de mensen van hier. Een merk waarbij je goed voelen door lekker en gevariëerde eten centraal staan, gebald in het concept #BetterMe. Dat heeft de consument de voorbije jaren goed begrepen. Bosto groeide de afgelopen jaren op indrukwekkende manier en werd van bij het begin van de lockdown massaal ingeslagen. “Vreemd genoeg stelden we vast dat Bosto’s convencience-gamma bij uitstek – de microwave range – niet dezelfde groeicurve volgde,” zegt Raf Van Raemdonck, head of Strategy bij Bubka. “En dat terwijl wie verplicht thuis zit, toch ook graag wat gemak in de keuken wil?”

Golven maken

Bubka besloot daarom dit insight om te zetten in een nieuwe tv-spot en ook Bosto’s digitale communicatie corona-proof te maken. Met als randcriterium dat men geen exclusieve corona-communicatie wilde die inspeelt op de sentimenten van de eerste weken lockdown, maar ook nadien relevant willen blijven. “De lockdown bood ook de kans om het merk Bosto verder te versterken,” verduidelijkt Van Raemdonck. “Door de buitengewone condities die de media naar aanleiding van de crisis hanteren, konden we met de beschikbare middelen een steviger bereik en impact realiseren.” De spot is sinds midden juni te zien op de belangrijkste tv-zenders in Noord en Zuid.

#BLIJFINUWKOT

Men greep ook de kans om online de goesting voor koken met Bosto aan te zwengelen. De #BLIJFINUWKOT-recepten en andere inspirerende video’s die tijdens de lockdown werden uitgewerkt en ingezet, haalden ongeziene resultaten, zegt men bij Bubka. Men zag onder meer het aantal online gebruikers in april ten opzichte van de maand maart meer dan verdubbelen.

Credits

Client: Bosto, Ann Vermeiren

Agency: Bubka

Account team: Caro Peeters, Mandy Perrone

Creatives: Stinus Van Grieken, Christophe Vanheygen, Bob van der Meer, Yannick Van Houtven, Kristof Hermans, Ben Van Asbroeck

Online planning: Mandy Perrone

Offline planning: David Demuynck

AV productie: Red Dust