Lemonaid maakt van iets bitters iets beters

Een communicatiebureau starten in coronatijden, het lijkt geen goed idee. Toch slaan de studenten van de BAS of Belgian Advertising School (Thomas More) de handen virtueel in elkaar. Op 4 mei starten ze met hun pop-up agency Lemonaid. Normaal vanuit het Mechelse Ondernemershuis, maar voorlopig nog vanuit hun kot. Acht weken lang helpen ze bedrijven om hun communicatie op te frissen, of dit nu in de vorm van strategie, tekst of design is. Want, in de woorden van Fons Van Dyck (Director Think BBDO): “Merken die blijven communiceren, doorstaan crisissen beter en leveren meer op na de crisisperiode.”
Vandaag is creatief communiceren de norm. Toch kan je een speld horen vallen in de reclamewereld. Dat contrast viel ook de student-ondernemers van BAS op. Bovendien doorstaan merken die blijven communiceren crisissen beter en leveren ze meer op na de crisisperiode, aldus Fons Van Dyck (Director Think BBDO). Vanuit deze visie roepen de ondernemers van BAS dan ook op om verder te kijken dan de verplichte anderhalve meter en te blijven communiceren. Om hierbij te helpen, richtten ze prompt hun eigen pop-up agency op: Lemonaid. Van 4 mei tot 30 juni staan de jonge ondernemers klaar om kmo’s, ondernemingen en bureaus door de coronacrisis te helpen navigeren. Hun motto hierbij: maken, testen, beter maken. Ze valideren concepten steeds bij de doelgroep om effectieve, coronaproof communicatie af te leveren.
Als makers van alle markten thuis
De 25 jonge ondernemers komen van verschillende achtergronden en voor elk project stelt Lemonaid een multidisciplinair team op maat samen. Zo kan dit allround agency een waaier aan communicatie aanbieden: van volledige (online) communicatiecampagnes tot slogans of webdesign. “De BAS’ers stappen in deze pop-up met elk een arsenaal aan ervaringen op verschillende klanten en projecten. Ik verbaas me steeds weer over de verscheidenheid aan vaardigheden”, stelt Evert Van Den Broeck, senior strategic planner bij Wunderman Thompson.
Geconnecteerd vanuit je kot
Dat Lemonaid de fysieke afstand kan overbruggen met online nabijheid demonstreert hetbureau bij de launch. De pop-up lanceert meteen ook een eigen video en een online challenge.Met de hashtag #Whenlifegivesyou dagen de ondernemers hun netwerk uit om van iets bittersiets beters te maken. Op hun Instagram- & TikTokaccount geven ze zelf al het goede voorbeeld.
Benieuwd naar dit initiatief? Neem een kijkje op de website: http://www.lemonaidagency.com.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]