Leon Jacobs executive creative director Boondoggle Leuven

Leon Jacob

News

Leon JacobLeon Jacobs zal Boondoggle Leuven in november komen versterken. “Leon z’n ervaring en drive zullen onze unieke positie als digitale pionier en innovator in de Belgische creatieve sector een nieuw elan geven. Bovendien servicen we bijna 50% van onze klanten buiten België en dit zal in de toekomst zeker nog toenemen. Leon heeft een uitgebreide ervaring in het aansturen van multi markt-klanten en zal een belangrijke rol spelen in het converteren van toekomstige internationale opportuniteiten voor Boondoggle. We zijn heel erg blij dat hij ons team binnenkort vervoegt,” aldus Pieter Lambrechts, CEO van Boondoggle Leuven.

Leon Jacobs, Zuid-Afrikaan van afkomst, startte zijn loopbaan als copywriter. Hij werkte eerder voor grotere netwerken zoals Saatchi & Saatchi en TBWA. Het was bij TBWA/Hunt/Lascaris waar hij op 27-jarige leeftijd creative director werd. Vervolgens nam hij de creatieve leiding op bij Saatchi & Saatchi, eerst als regional creative director voor Zuidoost-Azië en later als global creative director, gebaseerd in Zwitserland. Hij heeft een uitgebreide ervaring op topklanten in sectoren als de autosector , FMCG, financiële diensten, retail en farmaceutica. Zijn werk werd meermaals bekroond op de meest prestigieuze internationale reclamefestivals.

Na zijn terugkeer naar Zuid-Afrika in 2013 werkte Leon voor Joe Public, een regionaal Afrikaans reclamebureaunetwerk. Daarna ging hij aan de slag aan de adverteerderskant bij Woolworths, waar hij een spraakmakende samenwerking opzette met superster Pharrell Williams.

Vorig jaar vervoegde Leon Jacobs zich bij het team van Boondoggle Kaapstad als ECD om het bureau als service design-bureau te lanceren. “Ik vind het erg opwindend om vast te stellen dat ideeën die voortvloeien uit customer centric service design uiteindelijk leiden tot betekenisvolle merkervaringen en krachtige merkproposities die uitmonden in iconische communicatiecampagnes,” zegt Leon Jacobs.

“We geloven dat Leons rijke ervaring in internationale leiderschapsposities en zijn passie voor creativiteit en ‘consument centraal denken’ een echte boost kan geven aan Boondoggle Leuven,” zegt Pieter Lambrechts. “Samen met het team hier en met Merel Van den Broeck als CD aan zijn zijde, zal hij een extra dosis creatieve ambitie injecteren in onze unieke geïntegreerde propositie, die gaat van merken maken en communiceren over content en performance marketing tot product en service design.”