Leren denken als een digital native?

Future Media Lab

News / Research

Future Media Lab

Op 26 januari vond in Brussel het Future Media Lab plaats. De European  Magazine Media (EMMA) bracht 150 media-experts, politici, start-ups, journalisten, uitgevers en andere stakeholders samen om na te denken over de rol van technologie voor de toekomst van de media. Via panelgesprekken, presentatie van enkele (Belgische en andere) start-ups en reality checks werden ideeën en evoluties onder de loep gelegd. Dat sociale media (en mobile) enorme gamechangers zijn voor media, werd recent maar al te duidelijk gemaakt tijdens de aanslagen in Parijs. Media moeten steeds intenser de wereld bekijken vanuit de ogen van een 'digital native'.

Uiteraard kwamen tijdens dit Future Media Lab enkele 'usual suspects' naar voren: privacy- en andere regelgeving, auteursrechtelijke controle, de rol van adverteerders, het huidige businessmodel van media enzovoort enzoverder.

Future Media Lab

Interessant was voorts de aandacht voor start-ups in de communicatie- en uitgeverswereld. Meerdere start-ups proberen media en andere spelers in de communicatiewereld bij te staan in het begrijpen van de nieuwe wereld waarin we leven. Workflow solutions voor uitgevers (Eversify van Agfa Graphics), analysetools voor wat je followers op Twitter bezighoudt (Tame),...: velen voelen zich geroepen, voldoende investeerders vinden om van een geteste en werkbare tool een internationaal succes te maken is een tweede zaak.

Op de website van EMMA vindt u interessante documenten over deze editie van Future Media Lab, naast beeldmateriaal en zelfs tweets. Doe er uw voordeel mee!

Beeldmateriaal:

Wilt u er de volgende keer zelf bij zijn? Noteer dan nu al 24 januari 2017 in uw agenda.