Leuk, maar brengt het wat op?

Media / News

entertainment levi-saunders-327323-unsplashInspirerende content houdt ons als geen ander aan het beeld gekluisterd, maar aan het einde van de rit wil de klant het goede resultaat ook op papier. Conversie, return on investment of merkbekendheid… kent advertainment nog geheimen?
 Knappe voorbeelden van advertainment zijn er genoeg, maar wat met de resultaten van zulke campagnes? Waar ligt de focus op en, nog belangrijker, hoe wordt hun effect gemeten? Voor Laura Moerkerken, managing director van mediabureau Zigt, is een project rond advertainment vaak onderdeel van een grotere strategie en dus moeilijk los te zien van de andere elementen in de mediastrategie. “Binnen de funnel van bekendheid/consideratie/conversie valt een advertainmentproject in de consideratiefase, en heeft het als doel de doelgroep te inspireren, op een leuke manier verdieping te brengen,” licht ze toe. “In deze fase spreken we over KPI’s die gaan over engagement. In hoeverre wordt er over het merk gepraat, in hoeverre willen mensen meer informatie hebben? Heeft men de tijd genomen om zich er in te verdiepen? De cruciale vraag is: hoe meten we dit?”
Lees het volledige dossier over advertainment in PUB Magazine van april 2019.