Leven door een roze (AR-)bril?

Media / News

Zara a employé cette technologie en avril pour braquer tous les projecteurs sur sa nouvelle collection de vêtements.
Augmented reality, het jongere broertje van virtual reality, vindt volop zijn weg naar de marketingwereld. Ook mediabedrijven slaan de handen in elkaar met start-ups om de mogelijkheden af te tasten. Zet alvast uw AR-bril op en kijk met ons mee naar wat er nu al is (of binnenkort zal zijn).
Cubanisto, BMW, Victoire (Le Soir), Zara, Carrefour,… Allen maakten ze al eens gebruik van augmented reality om hun producten te visualiseren. Modeconcern Zara gebruikte de technologie in april dit jaar nog om zijn nieuwe kledingcollectie in de kijker te zetten. Door het scannen van opschriften in het gebouw of in de etalage toonde de ZARA AR-app virtuele modellen in de kleren van de collectie. Ook BMW biedt zijn klanten al een augmented reality-ervaring. Voor het autosalon lanceerde de autoconstructeur augmented reality om zijn i3 en i8 te visualiseren en samen te stellen. Dat deed het met Tango, de smartphone AR-technologie van Google.
« La réalité augmentée va créer des possibilités pour les marques. » - Gregg Young“Daarmee kan je ook vandaag nog de wagen eender waar samenstellen en visualiseren, of het nu op de BMW-stand op het Autosalon was of vandaag thuis op je oprit,” verduidelijkt Pieter De Wit, Corporate Communications bij BMW. “Het grote voordeel daarvan is dat je de wagen al eens gezien hebt. Nog niet tot in het fijnste detail, maar wel al in het gewenste kleur en interieur. Je kan met je smartphone rond de wagen gaan en er zelfs instappen. Wie meer details wil over de dingen die je visueel niet goed kan zien, kan doorklikken naar onze car configurator.” Volgens De Wit is zon AR-applicatie dan ook ideaal voor het hedendaagse consumentengedrag: “Vandaag doen klanten al veel online research naar hun wagen. Het blijft iets dat je met emoties koopt en verkoopt.”
Lees het volledige artikel in PUB Magazine. En dat kan ook in augmented reality!