Levi’s denkt aan de toekomst: ‘Buy Better, Wear Longer’!

Crea / News / Retail

Op 19 april lanceerde Levi’s de lentecampagne ‘Buy Better, Wear Longer’, die mensen bewust wil maken van de gedeelde verantwoordelijkheid voor de milieueffecten van kledingproductie en -consumptie. In deze campagne wordt samengewerkt met een inspirerende groep changemakers: Jaden Smith, Xiye Bastida, Melati Wijsen, Xiuhtezcatl, Emma Chamberlain en Marcus Rashford, die allen op hun manier werken aan kwesties die van cruciaal belang zijn voor de toekomst van onze planeet.

Levi’s erkent dat de productie en consumptie van mode een onhoudbaar niveau heeft bereikt: tussen 2000 en 2020 is de wereldwijde kledingconsumptie verdubbeld. We hebben meer dan kledingstukken in onze garderobes, maar we dragen elk kledingstuk minder vaak. En dan zijn we ook nog veel te snel met weggooien: we bewaren kledingstukken bijna half zo lang als 15 jaar geleden. Daarom roept Levi’s op tot ‘Buy Better, Wear Longer’, in de wetenschap dat we zelf ook ons steentje moeten bijdragen.

https://www.youtube.com/watch?v=M7ZBIcUz-lE&feature=youtu.be

De campagnegezichten delen zowel hun passie voor deze inspanning als het gevoel van urgentie. Emma Chamberlain is een leidende stem onder haar generatie. Ze is een echte modeliefhebster die de voorkeur geeft aan kringloop, tweedehands en iets ouds weer nieuw maken. Jaden Smith is al jaren een echte Levi’s-ambassadeur. Zijn interesse in water heeft hem ertoe aangezet de beperkte hulpbronnen van onze planeet onder de aandacht te brengen. Marcus Rashford, een Engelse voetballer, is een filantroop en een vurig pleitbezorger voor jongeren uit achtergestelde gemeenschappen.

Naast deze culturele iconen zetten ook drie jonge activisten hun woorden om in daden: Melati Wijsen, een 20-jarige Indonesische sociaal ondernemer, was medeoprichter van een non-profit die in 2019 met succes campagne voerde om plastic tassen uit Bali te verbannen en zich nu richt op het empoweren van jongeren. Xiye Bastida, geboren en getogen in San Pedro Tultepec (Mexico), een stad die getroffen is door zowel droogte als overstromingen, weet uit de eerste hand wat klimaatverandering kan brengen en gaat de straat op om te vechten voor een meer milieuvriendelijke toekomst. De inheemse klimaatactivist en hiphopartiest Xiuhtezcatl heeft nummers geproduceerd als ‘What the Frack’ en ‘Speak for the Trees’, waarop hij muziek combineert met milieurechtvaardigheid.

De campagne zal op alle Levi’s-platforms (digitaal, sociaal en via radio en tv) wereldwijd worden uitgerold om deze boodschap wijd te verspreiden. Op deze manier wil Levi’s iedereen eraan herinneren dat een duurzame toekomst er een is waarin bedrijven en consumenten over de hele wereld samenkomen om opnieuw over mode na te denken. Levi’s zal de verhalen van deze jonge leiders in de komende maanden delen en de changemakers blijven belichten die een meer inclusieve en milieuvriendelijke toekomst voor ons allemaal voor ogen hebben.