Libelle en BBDO op reis… in eigen land

Deze zomer lanceerden Libelle en BBDO een nieuwe vakantiebestemming… in eigen land. Waarom? Elk jaar gaan we weer op zoek naar de mooiste vakantiebestemming, zo luidt het. Het buitenland lijkt vaak zó evident, dat een zomer in eigen land niet eens in ons opkomt. Nochtans heeft zo'n zomervakantie in België heel wat te bieden: minder boekingstress, geen ein-de-loze autoritten, minder koffers pakken... én dus meer quality time met vrienden, vriendinnen en je gezin. Daarom lanceerde Libelle deze zomer een nieuwe vakantiebestemming: “Libelgië”.
Via een redactioneel digitaal content platform laat Libelle haar lezeressen een hele zomer lang kennismaken met het beste wat ons land te bieden heeft. Zo kunnen ze een onvergetelijke dichtbij-vakantie beleven. Thuis, met familie, vrienden of het gezin: 'Libelgië, dat wordt dé vakantiebestemming van 2017!'
Op libelle.be/libelgië ontdekken lezeressen de heerlijkste lokale gerechten, verborgen plekjes, verrassende dagtrips en tips waarmee ze zelfs van hun eigen tuin een idyllische vakantieplek kunnen maken. Dit redactionele concept wordt uiteraard breed gecommuniceerd via verschillende touchpoints, met dank aan BBDO. Zo kreeg de nieuwe vakantiebestemming haar eigen holiday teaser trailer op sociale media en een “out on holiday reply” waarmee je jouw e-mail kan instellen wanneer je erop uittrekt.
Beeldmateriaal in print advertenties en banners doet je op het eerste zicht denken aan tropische vakantiebestemmingen, maar zet echter enkele verrassende Belgische bestemmingen op een originele manier in de kijker. Via de bpost-app is het mogelijk je eigen postkaartjes vanuit Libelgië te sturen, met op de voorzijde een zelfgenomen foto die weerspiegelt hoe jij je vakantie in eigen land doorbrengt.
En last but not least wordt de Belgische grens uitgerust met een officieel grensbord van Libelgië. Wie de locatie ervan als eerste weet te vinden en een selfie met het bord neemt wint een weekendverblijf in het prachtige “Le-zen”.
https://www.facebook.com/libelle.be/videos/10154729660278339/
Credits
Campaign: Libelgië
Client: Libelle
Contacts: An Vandeveken
Agency: BBDO Brussels
Client Service Director: Isabel Peeters
ACD: Klaartje Galle
Creation: Frederic Clarysse
Creation: Gertjan De Smet
Graphic Design: Elena Haniotakis, Christophe Malotaux, Gertjan De Smet
Account Team: Lore Desmet, Magalie Herssens
Agency Producer: Thérèse Deru, Renée Vermeire, Patricia Van De Kerckhove
Production company: Plug n’ Play
Photographer: Guy Kokken
Social: Gertjan De Smet, Frederik Clarysse, Kim Leunen, Britt De Valck
RTV Producers: Jasper Heldenbergh, Jasper.vanhauwaert
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]