Libelle en BBDO op reis… in eigen land

Crea / News

Libelgie WebplatformDeze zomer lanceerden Libelle en BBDO een nieuwe vakantiebestemming… in eigen land. Waarom? Elk jaar gaan we weer op zoek naar de mooiste vakantiebestemming, zo luidt het. Het buitenland lijkt vaak zó evident, dat een zomer in eigen land niet eens in ons opkomt. Nochtans heeft zo'n zomervakantie in België heel wat te bieden: minder boekingstress, geen ein-de-loze autoritten, minder koffers pakken... én dus meer quality time met vrienden, vriendinnen en je gezin. Daarom lanceerde Libelle deze zomer een nieuwe vakantiebestemming: “Libelgië”.

Libelgie Print Hor 22postkaart%22Via een redactioneel digitaal content platform laat Libelle haar lezeressen een hele zomer lang kennismaken met het beste wat ons land te bieden heeft. Zo kunnen ze een onvergetelijke dichtbij-vakantie beleven. Thuis, met familie, vrienden of het gezin: 'Libelgië, dat wordt dé vakantiebestemming van 2017!'Libelgie print 22muziekbos%22

Op libelle.be/libelgië ontdekken lezeressen de heerlijkste lokale gerechten, verborgen plekjes, verrassende dagtrips en tips waarmee ze zelfs van hun eigen tuin een idyllische vakantieplek kunnen maken. Dit redactionele concept wordt uiteraard breed gecommuniceerd via verschillende touchpoints, met dank aan BBDO. Zo kreeg de nieuwe vakantiebestemming haar eigen holiday teaser trailer op sociale media en een “out on holiday reply” waarmee je jouw e-mail kan instellen wanneer je erop uittrekt.Libelgie Out of office reply
Libelle print 22Le-zen Beeldmateriaal in print advertenties en banners doet je op het eerste zicht denken aan tropische vakantiebestemmingen, maar zet echter enkele verrassende Belgische bestemmingen op een originele manier in de kijker. Via de bpost-app is het mogelijk je eigen postkaartjes vanuit Libelgië te sturen, met op de voorzijde een zelfgenomen foto die weerspiegelt hoe jij je vakantie in eigen land doorbrengt. Libelgie Postcard

En last but not least wordt de Belgische grens uitgerust met een officieel grensbord van Libelgië. Wie de locatie ervan als eerste weet te vinden en een selfie met het bord neemt wint een weekendverblijf in het prachtige “Le-zen”.Picture Libelgie

https://www.facebook.com/libelle.be/videos/10154729660278339/

Credits

Campaign: Libelgië

Client: Libelle
Contacts: An Vandeveken
Agency: BBDO Brussels

Client Service Director: Isabel Peeters
ACD: Klaartje Galle
Creation: Frederic Clarysse
Creation: Gertjan De Smet
Graphic Design: Elena Haniotakis, Christophe Malotaux, Gertjan De Smet
Account Team: Lore Desmet, Magalie Herssens
Agency Producer: Thérèse Deru, Renée Vermeire, Patricia Van De Kerckhove

Production company: Plug n’ Play
Photographer: Guy Kokken

Social: Gertjan De Smet, Frederik Clarysse, Kim Leunen, Britt De Valck

RTV Producers: Jasper Heldenbergh, Jasper.vanhauwaert

Libelgie Print 22Oostende