Lidl, BBDO en Willy Sommers lanceren ‘Zeven venkels en frambozen’

Crea / News

Lidl en BBDO bedachten dit jaar een origineel valentijnsgeschenk: het versboeket. Een kleurrijk boeket met gezonde verse groenten, in plaats van bloemen. De actie krijgt de nodige weerklank dankzij ‘Zeven venkels en frambozen’. Een remake van het iconische ‘Zeven anjers zeven rozen’, ingezongen door Willy Sommers himself.

In 1971 lanceerde Willy Sommers ‘Zeven anjers zeven rozen’. Het werd één van de grootste Vlaamse hits aller tijden. De single verkocht meer dan 100.000 exemplaren en passeerde recent zelfs de kaap van 1 miljoen streams op Spotify. Vandaag, 50 jaar na de eerste release van het nummer, lanceert Lidl ‘Zeven venkels en frambozen’. In het Frans: ‘Sept fenouils et des framboises’, in beide talen ingezongen door Willy Sommers.

Een versboeket voor jou… 

Het nummer past in een valentijnsactie van Lidl, die het versboeket promoot. Een boeket met verse groenten, in plaats van bloemen. Minstens even kleurrijk en fris, maar véél gezonder. De ultieme blijk van liefde, dus. Of, om het met de woorden van Willy te zeggen: 

“Zoals bloemen maar gezonder,

een cadeau dat telt voor tien.

zoals bloemen maar gezonder,

’t is voor iemand heel bijzonder,

die ik altijd graag zal zien.”

“Ik vind de boodschap van de campagne bijzonder mooi. De mensen die je graag ziet gezonde voeding geven is, zeker nu, heel belangrijk. Als één van mijn nummers kan dienen om die boodschap te promoten, werk ik graag mee,” zegt Willy Sommers.

Win een versboeket 

Wie zo’n versboeket wil winnen, kan deelnemen op lidlversboeket.be. De winnaars kunnen een boeket laten afleveren bij een geliefde op 13 februari. Bij vijf gelukkigen gaat Willy Sommers persoonlijk een boeket afleveren.

Credits
Advertiser: Lidl Belgium
Agency: BBDO Belgium
Client contacts: Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Naomi Domen, Hannelore Botterman
Creative Directors: Sebastien De Valck, Arnaud Pitz
Associate Creative Director: Frederik Clarysse
Creatives: Frederik Clarysse, Tom Jacobs
Account: Michelle Stas, Melissa Fastenaekels, Ilse Croons
Head of production: Patricia Van De Kerckhove
RTV producer:  Eva Segers
Sound engineer radio: Mathieu Schots
Videographer & editor activation: Jasper Vanhauwaert
CCO: Eva De Gendt
Strategy: Dirk Peremans
PR: David Dalemans (Double Deeds)
Activation: City Cubes
Production company remake song: Het Geluidshuis
Voice coach: Stijn Kolacny
Sound engineer: Stef Lenaerts
Radio producer: Christel Gysemberg
Production company videoclip: Wenneker
Director: Wim Geudens
DOP: Piet Deyaert
Hair & Make up: Gino Beeckman
Executive producer: Christophe Baggerman
Editor: Liesbeth Van Sele
Producer: Mathias Kerner
Keyvisual:
Photographer:  Lies Willaert
Retoucher: Tom Vandewiele
Special thanks to Willy Sommers & management