Lidl en BBDO bieden heerlijke excuses aan voor een gezellige kerst

Crea / News

Zoals elk jaar bedacht BBDO een campagne voor Lidl rond haar feestelijke eindejaarsproducten. Dit jaar gebaseerd op de gekende gênante vragen die zonder twijfel de kop opsteken tijdens het kersdiner. En die vragen kunnen al snel roet in het eten strooien. Gelukkig zijn kalkoen, oesters of champagne van Lidl heerlijke excuses om van onderwerp te veranderen en toch een gezellige kerst te vieren. Een dikke meevaller voor Dokter Love, de held van de televisiespot die in de kalkoen een heerlijk excuus ziet, om niet te moeten uitleggen wat voor soort dokter hij werkelijk is. De campagne werd verder vertaald in televisie, social, OOH en radio.

Credits

Client: Lidl
Contacts: Boudewijn Van den Brandt, Hendrik Van Wilderode, Julie Vanderstichele, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay, Emmelie Mouton, Naomi Domen
CD: Jan Dejonghe
Creation: Gregory Verheyleweghen, Gaetan Gomez Garcia
Copy NL: Frederik Clarysse
Strategic Director: Dirk Peremans
Strategic planner: Kim Leunen
CCO: Eva De Gendt
Account team: Michelle Stas, Janne Aerts, Cato Samyn, Laura De Clercq 
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
TV Producer: Patricia Van De Kerckhove, Eva Segers
Radio producer & art buyer: Eva Segers
Design: Christophe Malotaux
Final Art: David Vanderbist, Petra Saelens
Production company TVC: Wenneker
Director: Wim Geudens
DOP: Piet Deyaert
Executive producer: Vanessa Jacobs
Producer: Mathias Kerner
Production company Radio: BBDO Productions
Sound engineer: Mathieu Schots
Production company TV promo & social: BBDO production
Editor: Neil Skeet
Sound engineer: Mathieu Schots, Jeremy Vettorel
Production company OOH: The Pickles
Photographer: Stan Huaux