U hebt ze wellicht al opgemerkt, de voorbije week. De bizarre affiches en televisiespots die enkel het woord “zaam” tonen. Ze maken deel uit van BBDO’s nieuwste imagocampagne voor Lidl. De boodschap: duurzaam moet niet duur zijn.
Het is een opvallende boodschap: bij Lidl zijn verse producten, zoals tomaten, Way To Go! chocolade, bananen, spieringkoteletten en zalm, niet duurzaam. Want ze zijn niet duur. Ze zijn dus gewoon zaam. Het merk maakt hiermee een sterk statement op het vlak van zaamheid: duurzaam moet niet duur zijn.
“Verantwoord ondernemen is onze tweede natuur geworden,” aldus Boudewijn van den Brand, CEO bij Lidl Belgium. “Lidl wil een echte gamechanger zijn. Maar de wereld veranderen kunnen we niet alleen. Dat doen we samen. Daarom zien we het als onze opdracht om duurzame producten aan te bieden aan de lage prijs die mensen van Lidl gewoon zijn. Het is namelijk pas duurzaam, als iedereen het kan betalen. We hebben dan ook gekozen om het woord ‘duurzaam’ te vervangen door ‘zaam’. Duurzaam zonder duur, dus. Da’s veel… duurzamer. En bovendien korter.”
De campagne wordt verduidelijkt op radio, tv en social media. Ze krijgt ook een activatieluik: een zame foodtruck rijdt de komende weken langs verschillende steden in België om voorbijgangers heerlijke recepten voor te schotelen met producten die helemaal zaam zijn.
Credits
Client: Lidl Belgium
Contacts: Boudewijn van den Brand, Hendrik Van Wilderode, Ifke Nauwelaerts, Julie Vanderstichele, Julie Longerstay, Sylvie T’jaeckx, Naomi Domen, Emmelie Mouton
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Arnaud Pitz
Creation: Tom Jacobs & Frederik Clarysse
Copy FR: Gregory Verheyleweghen & Vincent Abrams
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Loes Fierens
Photography: The Pickles
Film production company: Amok
Executive Producer: Ann Van Steyvoort
DOP: Sam Ostyn
Director: Jeremy Marchant
Editors: Anton Ceuppens & Jasper Vanhauwaert
Grading: James Wood
Sound Engineers: Jeremy Vettorel & Mathieu Schots
Design: Nadia Tweepenninckx & Piet Boeykens
Final Art: Daniela Simons
Account Team: Eva De Gendt, Michelle Stas, Melissa Fastenaekels, Cato Samyn, Laura Declercq & Cynthia Gomez
Strategic Director: Dirk Peremans
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]