Lidl en BBDO lanceren nieuw circulatieplan

Crea / News

Mood Image zonebord
Lidl lanceerde Simpl, een proefproject waarbij het boodschappen levert bij Gentenaren thuis met de fiets. Om dat in de verf te zetten introduceerde BBDO een nieuw Gents circulatieplan.
In de week voor de verkiezingen kreeg de Gentenaar een opvallende brief in de bus. De envelop kondigde “belangrijk nieuws over het Gentse circulatieplan” aan. Eentje waarbij de klant zijn auto niet meer nodig heeft om boodschappen te doen. Lidl brengt namelijk vers tot bij alle Gentenaren.
Het concept werd doorgetrokken in het straatbeeld met wegsignalisatie die de nieuwe “gele zone” aanduidt – de zone waarbinnen geleverd kan worden. Ook in het winkelpunt en op social media werd het Gentse circulatieplan afgekondigd. Het concept werd ook al toegejuicht door de Gentse schepen van Mobiliteit, Filip Watteeuw.

Credits

Campaign title : Het SIMPL circulatieplan
Client : LIDL Belgium
Client Contact : Boudewijn van den Brand, Jeroen Bal, Ifke Nauwelaerts, Lien Van Hoorebeke, Julie Longerstay, Isabelle Colbrandt, Hannelore Botterman, Laura Barber, Thomas De Ganck, Frederik Desombere
Creative Directors : Sebastien De Valck, Arnaud Pitz
Creation : Gertjan De Smet, Frederik Clarysse
Copywriters : Frederik Clarysse, Martijn Beckers
Design : Gertjan De Smet, Christophe Malotaux
Strategy : Jan Van Brakel
Account team : Isabel Peeters, Michelle Stas, Emilie Kino, Shi Qi Ji, Inge Wertelaers
Final Art : Tom Nackaerts
Film and radio Production : BBDO Productions
RTV producers : Nicolas Vanpoeck, Silke Ricour
Video Editor : Jasper Vanhauwaert