LIDL en BBDO laten kids zelf speelgoedcampagne bedenken en tekenen
Terwijl het eindejaar in sneltempo nadert, dikken de cadeaulijstjes van de kids verder aan. Als ouder hoef je niet meteen te panikeren... Lidl heeft naar eigen zeggen alle cadeaus waar ze van dromen aan heel kleine prijsjes!
Lidl verkoopt het hele jaar door speelgoed, maar voor de feestdagen pakt de retailer uit met een extra groot assortiment. BBDO liet z’n verbeeldingskracht de vrije loop en dook in de magische wereld van kindertekeningen. De buitengewone hoofdrolspelers van die verhalen vind je ook 'in het echt' in het speelgoedboek van Lidl.
Dus, kan je een Barbiepop redden van een hongerige dinosaurus met een Pokémonaanval? Dat kan, dankzij het grote aanbod en de lage prijzen van Lidl! De campagne wordt uitgerold in OLV, waarbij de jonge kunstenaars in hun eigen woorden hun tekening beschrijven, maar ook in display en op Meta.
Credits:
Client: Lidl
Contacts: Hendrik Van Wilderode, Matthias Kympers, Elke De Vuyst, Julie Longerstay, Emmelie Mouton, Julie Vanderstichele, Sam Borloo
Agency: BBDO Belgium
Media agency: iO
Business Director: Ward Braeckevelt
Account team: Laura De Clercq, Thibault Braet
Strategy: Karel Lovenich
Creative team: Gregory Verheyleweghen, Victor Verheyleweghen, Alice Verheyleweghen, Gaetan Gomez Garcia
Copy NL: Thibault Jacobs
Creative Director: Marc Richard Vander Heyden
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Eva Segers
Film Production Company: Make
Offline/Online editor / VFX: Neil Skeet
Sound Engineer: Mathieu Schots
Graphic design: Christophe Malotaux
DTP: Karol Cepowicz