Lidl werd verkozen tot beste supermarkt van België en is daar uiteraard best trots op. Daarom zette BBDO z’n beste beentje voor om dit bekend te maken. Naar goede gewoonte met een flinke dosis zelfrelativering. Want we weten allemaal dat humor de beste saus is. De insteek voor deze campagne is eenvoudig: kiezen voor iets anders dan de beste is raar. Awel, niet naar de beste supermarkt gaan is ook raar. Toch?
Om deze gedachte kracht bij te zetten, bieden Danny, de 7de beste loodgieter van de buurt en DJ Djessie de 5de beste DJ van de streek hun diensten aan en dringen ze erop aan om hen te bellen of boeken. De stijl van de campagne is een knipoog naar de spotjes op lokale tv-zenders en andere steenwegreclame. Dus, ja: een beetje raar. Maar niet naar de beste supermarkt gaan, is ook raar.
Credits
Client: Lidl Belgium
Contacts: Mattus Gala, Hendrik Van Wilderode, Eelko Suithoff, Julie Vanderstichele, Naomi Domen, Sam Borloo,
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Jan Dejonghe
Creation: Luc Shih & Stephen Walckiers
Copy FR: Gregory Verheyleweghen
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Marta Michna
Editors: Jonas Van Gestel & Neil Skeet
Sound Engineers: Mathieu Schots
Design: Piet Boeykens
Final Art: Petra Saelens
Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn, Chiara Juliens
Strategic Director: Dirk Peremans
Media Agency: Zigt
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]