Lidl werd verkozen tot beste supermarkt van België en is daar uiteraard best trots op. Daarom zette BBDO z’n beste beentje voor om dit bekend te maken. Naar goede gewoonte met een flinke dosis zelfrelativering. Want we weten allemaal dat humor de beste saus is. De insteek voor deze campagne is eenvoudig: kiezen voor iets anders dan de beste is raar. Awel, niet naar de beste supermarkt gaan is ook raar. Toch?
Om deze gedachte kracht bij te zetten, bieden Danny, de 7de beste loodgieter van de buurt en DJ Djessie de 5de beste DJ van de streek hun diensten aan en dringen ze erop aan om hen te bellen of boeken. De stijl van de campagne is een knipoog naar de spotjes op lokale tv-zenders en andere steenwegreclame. Dus, ja: een beetje raar. Maar niet naar de beste supermarkt gaan, is ook raar.
Credits
Client: Lidl Belgium
Contacts: Mattus Gala, Hendrik Van Wilderode, Eelko Suithoff, Julie Vanderstichele, Naomi Domen, Sam Borloo,
Agency: BBDO BELGIUM
CD: Jan Dejonghe
Creation: Luc Shih & Stephen Walckiers
Copy FR: Gregory Verheyleweghen
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Marta Michna
Editors: Jonas Van Gestel & Neil Skeet
Sound Engineers: Mathieu Schots
Design: Piet Boeykens
Final Art: Petra Saelens
Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn, Chiara Juliens
Strategic Director: Dirk Peremans
Media Agency: Zigt
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]