Lidl en BBDO raden u de zesde beste DJ aan

Crea / News

Lidl werd verkozen tot beste supermarkt van België en is daar uiteraard best trots op. Daarom zette BBDO z’n beste beentje voor om dit bekend te maken. Naar goede gewoonte met een flinke dosis zelfrelativering. Want we weten allemaal dat humor de beste saus is. De insteek voor deze campagne is eenvoudig: kiezen voor iets anders dan de beste is raar. Awel, niet naar de beste supermarkt gaan is ook raar. Toch?

Om deze gedachte kracht bij te zetten, bieden Danny, de 7de beste loodgieter van de buurt en DJ Djessie de 5de beste DJ van de streek hun diensten aan en dringen ze erop aan om hen te bellen of boeken. De stijl van de campagne is een knipoog naar de spotjes op lokale tv-zenders en andere steenwegreclame. Dus, ja: een beetje raar. Maar niet naar de beste supermarkt gaan, is ook raar.

Credits

Client: Lidl Belgium 

Contacts: Mattus Gala, Hendrik Van Wilderode, Eelko Suithoff, Julie Vanderstichele, Naomi Domen, Sam Borloo,

Agency: BBDO BELGIUM 

CD: Jan Dejonghe 

Creation: Luc Shih &  Stephen Walckiers

Copy FR: Gregory Verheyleweghen 

Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove 

RTV Producer: Marta Michna

Editors:  Jonas Van Gestel & Neil Skeet

Sound Engineers: Mathieu Schots

Design:  Piet Boeykens

Final Art: Petra Saelens

Account Team: Michelle Stas, Cato Samyn, Chiara Juliens

Strategic Director: Dirk Peremans

Media Agency: Zigt