Ligatus verwerft LiquidM

Ligatus

Communication / News

LigatusLigatus, het native en performance netwerk en volle dochteronderneming van Gruner + Jahr, neemt 100 procent van het internationale technologiebedrijf LiquidM over. LiquidM wordt ondersteund door de investeerders Earlybird, Asset Management Ventures en Maximilian Thyssen. Met de overname van LiquidM breidt de digitale tak van Gruner + Jahr, die als strategische groeimarkt wordt gezien, verder uit. Daarnaast consolideert G+J Ligatus zijn rol als marktleider in Europa. De overname van LiquidM zal van Ligatus de leidende programmatic native aanbieder in Europa maken.

LiquidM is een demand-side platform (DSP) dat adverteerders en mediabureaus de mogelijkheid biedt om digitale advertenties programmatic in te kopen. Het biedingsproces gebeurt real-time binnen milliseconden voor miljarden advertentie impressies per maand. LiquidM-technologie focust op de aankoop van reclamecampagnes die in verschillende formats (native, video, rich media en display formats) aan mobiele apparaten worden aangeboden. LiquidM zal onder eigen naam en als een apart bedrijf – zijnde een mobile DSP – blijven opereren, maar de positie binnen de pan- Europese Ligatus-groep zal het mogelijk maken de internationale groei te versnellen. Tegelijkertijd wordt de LiquidM DSP een integraal deel van Ligatus’ nieuwe programmatic full-stack platform dat het bedrijf de mogelijkheid biedt om een one-stop geïntegreerde oplossing voor programmatic advertising te leveren.

Klaus Ludemann, CEO van Ligatus: “De overall online reclamemarkt ziet een sterke inkomstengroei van dubbele cijfers in de programmatic sector. Experts voorspellen een groei van 31 procent, bijna acht keer meer dan de groei van traditioneel geboekte reclame. Daarbij komt dat de verwachting is dat uitgaven in mobiele reclame in de Europese native reclamemarkt – onze basismarkt – zullen groeien met 53 procent tegen 2020. Samen hebben we, LiquidM als een gespecialiseerde mobile DSP en Ligatus als een native en performance netwerk met zijn eigen programmatic platform, nu de ideale randvoorwaarden gecreëerd voor een duurzame en strategische exploitatie van dit potentieel – met corresponderende voordelen voor onze adverteerders en uitgever.”

LiquidM is een leidende mobile DSP met een internationale klantenbasis. Het bedrijf neemt deel in meer dan 30 miljoen real-time veilingen per dag. De managing directors zijn Phillip Simon, Thomas Hille en André Bräuer, die in de toekomst direct zullen rapporteren aan Klaus Ludemann en LiquidM’s kernzaken vanuit Berlijn zullen ontwikkelen.