Lijdt u aan paraskevidekatriafobie?

Lotto Mortierbrigade

Crea / News

Lotto MortierbrigadeVrijdag de dertiende, een dag van zwarte katten, bijgeloof én van een Extra Lotto-jackpot van €2.500.000. Maar toch kijkt niet iedereen er naar uit. Een heel klein percentage van de Belgische bevolking lijdt namelijk aan paraskevidekatriafobie, een panische angst voor ongeluk op vrijdag de dertiende. Mortierbrigade vertaalde deze bijzondere aandoening in TV, radio en online. De hoofdpersonages zijn zo bang om ongeluk te hebben op vrijdag de dertiende, dat ze de meest absurde voorzorgsmaatregelen nemen.

Zo is er een man die een hele dag rondloopt in een rubber pak uit angst om neergebliksemd te worden. Of een andere die elke donderdag de twaalfde zijn vriendin dumpt omdat hij bang is om de volgende dag zelf gedumpt te worden. Zij zullen dus niet meespelen met Extra Lotto, maar alle anderen kunnen van vrijdag de 13de wél hun geluksdag maken. De enige echte Johan Kramer regisseerde de televisiespots met Ristretto Films en de radiospots werden opgenomen bij Sonicville. De spots krijgen nog een extra laagje rariteit dankzij de goeie ouwe vertrouwde Man Bijt Hond-stem van Geert Segers.

Credits

Advertiser: Nationale Loterij

Client: Joke Vermoere, Eva De Fraye, Kim Haenen, Marc Frederix, Roger De Henau

Agency: mortierbrigade

Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Creative team: Jesse Van Gysel, Yana Gestels

Business director: Charlotte Coddens

Producer: Eline Rousseau

TV production: Ristretto

Director: Johan Kramer

Radio production: Sonicville