#LikeABosch: Bosch lanceert IoT-imagocampagne

Crea / News

likeabosch_6 Bosch‘Like a Bosch’, zo luidt de nieuwe slagzin van de nieuwe wereldwijde imagocampagne die technologie- en dienstenbedrijf Bosch lanceerde tijdens CES, ’s werelds grootste beurs voor consumentenelektronica. Met deze campagne wil Bosch benadrukken dat het bedrijf wereldleider is op het gebied van geconnecteerde producten en oplossingen. De campagne is gebaseerd op een hiphopvideoclip waarin de hoofdrolspeler bijzonder goed met het IoT overweg kan.

Met de Like a Bosch-campagne betreedt Bosch nieuw terrein. De opvallende aanpak en toon vormen een nieuwe start voor het bedrijf dat in 1886 werd opgericht. Deze PR-stunt speelt in op de ‘like a boss’-video’s en -memes die viraal gingen op het internet en tientallen miljoenen keren bekeken werden. In die video’s voeren alledaagse mensen bizarre stunts uit of slagen ze er op het nippertje in te ontsnappen uit een hachelijke situatie. Door enkele letters te veranderen geeft Bosch met deze IoT-imagocampagne een nieuwe draai aan het populaire internetfenomeen. De protagonist van het filmpje is een jongeman die altijd alles op een rijtje heeft dankzij de geconnecteerde oplossingen van Bosch. Met zijn smartphone in de hand bestuurt hij cool en zelfverzekerd zijn auto, grasmaaier of koffiemachine. Hij heeft de touwtjes in handen ‘like a Bosch’.