Linkman adopteert BAS
Lui, egocentrisch, schermverslaafd. Er bestaan heel wat vooroordelen over millennials, ook gekend als de ‘selfie-generatie’. Dat ze niet langer geïnteresseerd of gepassioneerd zijn door het (traditionele) reclamevak is er nog zo eentje. Digitaal communicatiebureau Linkman gelooft echter het tegendeel en adopteert er in één klap 25! Vijf weken lang biedt Linkman de studenten van de Belgian Ad School (BAS) een platform om deze vooroordelen te ontkrachten. Dit doen ze door de #PutItRight-campagne van Unilever te hacken. Die focust namelijk op dezelfde problematiek. Met de hashtag #PutItRight wil Unilever millennials uitnodigen om te bewijzen dat de oudere generatie een verkeerde perceptie heeft van de Millennials-generation. BAS is helemaal klaar voor de uitdaging! “Millennials zijn heel gepassioneerd en getalenteerd," beweert alvast Merlijn, initiatiefnemend student uit de BAS-groep.
Eind 2015 lanceerde Creative Belgium, de Belgische organisatie die creatieven verenigt, een campagne waarbij creatieve marketingprofessionals hun zaad- of eicellen doneerden om zo de toekomst van de creatieve communicatie-industrie te verzekeren. Hiermee trapten ze echter op de tenen van BAS. De BAS-studenten kwamen daarop zelf met een campagne op de proppen en gaven Creative Belgium lik op stuk. “Don’t donate your sperm, adopt our talent”, luidde de boodschap sterk. Linkman verhoorde hun gebeden en adopteert maandag 23 mei 2016 dus 25 BAS-studenten. Die dag nemen zij de kantoren van Linkman over en zetten ze vijf weken lang de sociale media-kanalen naar hun hand. “Experimenteren is bijleren,” klinkt het bij Linkman.