Het Cannes Lions International Festival of Creativity, kortweg de Cannes Lions, bekroont Marcello Serpa met de Lion of St. Mark tijdens de editie van dit jaar. Marcello Serpa boekte zijn eerste successen bij GGK, DPZ and DM9. In 1993 ging hij aan de slag bij AlmapBBDO. Samen met José Luiz Madeira haalde hij het reclamebureau uit een diep dal om het terug op te bouwen tot één van de meest succesvolle van São Paulo. In 1993 keerde hij terug naar huis met de eerste Grand Prix van Latijns Amerika. Twee decennia later mag hij zich de meest bekroonde artdirector van Brazilië noemen. Hij won meer dan 160 Lions. Hij was twee keer juryvoorzitter en vier keer gewoon jurylid op de Cannes Lions. Onder zijn leiding werd AlapBBDO drie keer uitgeroepen tot Agency of the Year op het festival.
De Lion of St. Mark is zowat de lifetime achievement award van de Cannes Lions. Het festival rijkt de prestigieuze prijs uit tijdens een ceremonie op zaterdag 25 juni. De Cannes Lions hebben dit jaar plaats van 18 tot en met 25 juni.