Smappee is een Belgisch merk van slimme laadpalen. Naar eigen zeggen marktleider ook. Al doet de naam misschien niet meteen een belletje rinkelen. Daar brengt Liquid nu verandering in met een radiocampagne die inzet op naamsbekendheid – letterlijk.
Eerlijk, kan jij één merk van laadpalen noemen? Stel je die vraag, dan volgt er vaak een ongemakkelijke stilte. Of er wordt zomaar wat uitgeflapt. Een beetje als iemand aankondigen met een foute naam. Of de naam van je buurman niet meer herinneren als hij voor je deur staat. Dan wordt het wat gênant. Laat dat nu net de insight zijn voor de radiocampagne.
Met het herkenbare, humoristische concept zet Liquid in op naamsbekendheid, merkattributie en likeability. "Wie laadpalen zegt, zegt voortaan ook zonder aarzelen Smappee."
De radiospots werden gerealiseerd in samenwerking met Raygun. Je hoort de eerste wave de komende weken op Radio 1 en Studio Brussel (spots van 30” en 10”). Simultaan lopen er ook banners op de website van De Tijd, want bedrijfsleiders en fleetmanagers zijn de belangrijkste doelgroep.
In het najaar volgt een tweede wave en breidt de communicatiecampagne uit naar Nederland en Frankrijk. Zo gaan Liquid en Smappee een duurzaam partnership aan om ook de Europese markt te veroveren.
Beluister de radiospots hier.
Credits
Klant: Smappee
Marketing Director: Karen Smessaert
Agency: Liquid
Managing Director & Strategy: Geert Keyaerts
Client Service Director: Nathalie Vanderstraeten
Radio Creative & Director: Philip Maes
Copywriter: Niek Leupe
Art Director: Pascale Boedt
Media: Gert Mertens & Ann-Sophie Debleu
Radioproductiehuis: Raygun