Liquid society kleurt Colora

Crea / News

ColoraColora is een Belgische keten van verfwinkels voor particulieren en professionals, waar je kwaliteitsverf van BOSS paints koopt, professioneel kleur- en verfadvies krijgt en heel veel inspiratie voor je interieur opdoet. Colora zocht een verfrissende kijk op kleuradvies – een dienst die volledig ingeburgerd is in de verfsector – en vond die bij Liquid Society. Het Brugse communicatiebureau blies de boodschap nieuw leven in en kwamen met een vernieuwende benadering voor het advies zelf, met de Colora-coach in de hoofdrol.

De meerwaarde van elk advies schuilt immers in de betrokkenheid van de mens erachter. Daarom schuift Liquid Society de expert naar voren. Want kleuradvies is maar één facet van wat de Colora-coach te bieden heeft. Hij adviseert niet alleen, hij inspireert en motiveert je ook. Hij zet de lijnen van je verfproject uit, van prille voorbereiding tot per- fect afwerking. Hij coacht, en als klant win je erbij.

Colora staat bekend als een verfwinkel met heel betrouwbaar, producttechnisch verfad- vies. Met een meer emotionele baseline – een hart voor kleur, verstand van verf – wil het ook het menselijke aspect van de colora coach benadrukken: iemand die bereikbaar is, iemand die inspireert met kleur in je interieur.

Daarnaast ontwikkelde Liquid Society een nieuwe tool voor de colora coach zelf: de Colora Box, een mooie map met stappenplan en handige leidraad voor zijn coaching. Zo stelt hij snel je woonpaspoort samen, zoekt hij uit – aan de hand van 5 mood-kaarten – in welke stijl je je thuis voelt en bepaalt hij welk kleurenpalet bij je past. Hij adviseert welk type verf je best gebruikt en geeft ook praktische tips. Professioneel én volledig advies dus, verpakt in een interactieve box, waarmee hij zich kan onderscheiden. De nieuwe activatiecampagne rond colora coaching wordt gecommuniceerd in de Colorawinkels, via busbedeling en op de nationale radio.

Credits:
Client: Colora
Contact: Karen Ongena
Agency: Liquid Society
Account team: Nathalie Clauw & Sebastiaan Hermans Creative team: Saskia Dendooven & Niek Leupe Sound agency: Sonicville