Fien Van Mechelen en Lisa Decré delen dezelfde partner*

News / People

Aan de oppervlakte zouden ze niet méér verschillend kunnen zijn: creatieve globetrotter Fien Van Mechelen en altijd vindingrijke energiebom Lisa Decré. Toch zijn deze twee diep van binnen uit hetzelfde hout gesneden.
 

Allebei swingden ze vanuit andere bureaus Manamana binnen: Lisa Decré kwam van Antwerps agency Android, Fien Van Mechelen van Amsterdams sportmarketingbureau House of Sports. Een jaar geleden kruisten ze elkaars pad al eens op een Youngdogs event en daar sloeg de vonk over. Een vlotte babbel, een vette glimlach en niet veel later kwam het connectieverzoek op LinkedIn.

Toen Manamana een nieuwe weg insloeg, verleidde het bureau het creatief duo. What is meant to be will be. Nu vormen ze samen met copywriter Quinten Friederichs een creatief trio. "Uiteindelijk is het met z’n allen het fijnst. In deze driehoeksverhouding willen we campagnes maken die emoties losweken, hoofden doen draaien en reacties uitlokken."
 

Tijdens de creatieve brainstorms vullen ze elkaar perfect aan en dat onder de vleugels van Dries De bruyn. Dat belooft veel goeds voor de toekomst. En met drie zijn blijkt handig: terwijl de een een dutje doet, haalt de ander koffie en doet de derde het werk.

Een ménage-à-trois voor reclame, dat samen creatieve concepten bedenkt die beter werken in de living room dan in de meeting room – met meer creativiteit, minder complexiteit, en vooral een flinke dosis irrationele aanstekelijkheid. Soit, rock and roll in de reclame. Zolang het creatief vuurtje blijft branden en er straf werk op tafel ligt, zijn ze meer dan tevreden. Daar hebben ze tenslotte voor getekend.

*Allez dan toch op creatief vlak.