Little Big Change en Woosh willen luiers recycleren
Sinds Little Big Change in 2019 zijn luiers with something to say lanceerde in de Benelux heeft het bedrijf zich altijd gepositioneerd als een merk dat zorg draagt voor zowel de gezondheid van baby’s als voor de planeet. Om dit engagement verder te versterken steunt Little Big Change, het nieuwste merk in de Ontex-groep, de Gentse start-up Woosh, die de recyclage van luiers in België wil mogelijk maken. Vanaf 1 april zal Woosh de levering en ophaling van gebruikte Little Big Change-luiers organiseren voor Belgische kinderdagverblijven. Het inzamelen van luierafval is de eerste stap naar het opzetten van het recyclageproces voor luiers.
Vandaag zijn luiers gedeeltelijk recycleerbaar, maar het ontbreken van een georganiseerde inzameling van luierafval verhindert de implementatie van een effectief recyclageproces. “Tot vandaag werden afvalverwerkingsbedrijven niet aangemoedigd om te investeren in het recycleren van luierafval, omdat er geen efficiëntie inzameling was van dit afval,” legt Jeff Stubbe, medeoprichter van Woosh, uit. “Ons partnerschap met Little Big Change en bedrijven uit de industrie zal hopelijk de nodige bewustwording creëren bij investeerders en overheidsinstanties om een circulair recyclagemodel op te zetten in België.”
Voor Joel Santos, directeur van Little Big Change, is deze samenwerking heel logisch: “Dankzij een studie door Flanders Circular, kon Ontex de recycleerbaarheid van zijn Little Big Change-luiers al aantonen. Deze luiers voldoen dus volledig aan de eisen op het gebied van recyclage en laten een gemakkelijke scheiding toe van afval om het gedeeltelijk te recyclen tot nieuwe grondstoffen. Deze samenwerking met Woosh zal het mogelijk maken om een beroep te doen op andere partners in de afvalsector om de eerste luierrecyclagesite in België op te zetten.”
Het doel van Woosh is om vanaf 1 april wekelijks een leverings- en ophaaldienst van luiers aan te bieden aan kinderdagverblijven in België. Woosh start in Gent, Brugge en Mechelen en de komende maanden ook in Brussel en andere Belgische steden. Tegen 2024 wil Woosh in België alleen al 1.000 kinderdagverblijven bereiken met deze service, en uitbreiden naar andere Europese landen.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]