"Logo Olympische Spelen in Parijs is old school"

Branding agency Base Design keek uit naar de aankondiging van de branding voor de Olympische Spelen in Parijs in 2024, maar die kan niet overtuigen, zeggen partners Dimitri Jeurissen en Thierry Brunfaut van Base Design.
"Enkel oude merken proberen allerlei dingen in één logo te proppen. Het gevolg? Een compromis dat niet inspireert, Dat is nochtans nodig, want de Olympische Spelen staan voor belangrijke uitdagingen.
Er zijn veel interessante vragen te stellen over waar de Olympische Spelen vandaag de dag voor staan, maar dit logo zegt daar niets over. Er was een tijd dat mensen verlangend uitkeken naar de spelen. Die tijd is voorbij. Goede branding kan daar nochtans bij helpen: het is niet enkel een kwestie van een goed logo, maar van ‘attitude’, Vanuit een grafisch perspectief is het logo erg ‘zwaar’, maar tegelijk betekenisloos. Het is niet cultureel relevant voor de nieuwe generatie. Het logo waarmee Parijs zijn kandidatuur indiende is eigenlijk beter. Met de ‘2’ en de ‘4’ werd het silhouet van de Eifeltoren gevormd. Dat straalde nog iets uit. Het nieuwe logo lijkt grappig genoeg eerder op dat van Tinder."
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]