Branding agency Base Design keek uit naar de aankondiging van de branding voor de Olympische Spelen in Parijs in 2024, maar die kan niet overtuigen, zeggen partners Dimitri Jeurissen en Thierry Brunfaut van Base Design.
"Enkel oude merken proberen allerlei dingen in één logo te proppen. Het gevolg? Een compromis dat niet inspireert, Dat is nochtans nodig, want de Olympische Spelen staan voor belangrijke uitdagingen.
Er zijn veel interessante vragen te stellen over waar de Olympische Spelen vandaag de dag voor staan, maar dit logo zegt daar niets over. Er was een tijd dat mensen verlangend uitkeken naar de spelen. Die tijd is voorbij. Goede branding kan daar nochtans bij helpen: het is niet enkel een kwestie van een goed logo, maar van ‘attitude’, Vanuit een grafisch perspectief is het logo erg ‘zwaar’, maar tegelijk betekenisloos. Het is niet cultureel relevant voor de nieuwe generatie. Het logo waarmee Parijs zijn kandidatuur indiende is eigenlijk beter. Met de ‘2’ en de ‘4’ werd het silhouet van de Eifeltoren gevormd. Dat straalde nog iets uit. Het nieuwe logo lijkt grappig genoeg eerder op dat van Tinder."
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]