Lotte Ceulemans (Zigt) & Marion Fourneau (Publicis Groupe) winnen YMCE 2024 Edition Data Driven
De prijsuitreiking voor de Young Media & Channel Experts competitie vond dinsdagavond 12 november plaats in TheMerode club, op het MM Tech podium. Het publiek applaudisseerde voor de moed van de 14 'high potentials', afgevaardigd door Zigt, Semetis, Space, Publicis Groupe, Phd, Pivott, Mindshare, GroupM en Dentsu, die op 24 oktober hadden deelgenomen aan deze prestigieuze wedstrijd in de kantoren van Bpost. Het team bestaande uit Marion Fourneau (Publicis Groupe) & Lotte Ceulemans (Zigt) won de YMCE Data Driven 2024 award.
De jonge professionals werkten de hele dag in teams van twee, na een briefing door Bjorn Van Der Cruyssen, head of media, en Vincent De Coster, go-to-market & transformation manager bij Colruyt Group. De uitdaging voor de jonge mediastrategen bestond erin om een campagne voor het hele jaar op te zetten voor “Colruyt, de laagste prijzen”. Op basis van analyses was het doel van de strategie om het aandeel trouwe klanten te verhogen.
De winnaars van de YMCE Data Driven 2024 wedstrijd ontvingen hun trofeeën op het MM Tech podium uit handen van Christophe Erregeerts (Bpost) en Vincent De Coster (Colruyt Group).
Christophe Erregeerts, data alliance manager bij bpost en lid van de YMCE-jury, vatte het belang van de YMCE voor de ontwikkeling van expertise in het gebruik van datasets bij jonge professionals samen: “De briefing door Colruyt Group was een hele uitdaging, maar vooral een bijzonder leerrijke ervaring voor alle deelnemers. We zijn blij dat we partner zijn van deze wedstrijd en dat we ze kunnen ondersteunen vanuit onze kantoren, zodat jonge professionals kunnen genieten van deze verrijkende ervaring op elk niveau en hun gedachten kunnen voeden met de oplossingen die we voorstellen.”
Matthias Langenaeker, strategic intelligence lead bij Publicis Groupe en voorzitter van de WBU Talent & Education Committee, onderstreept het belang van de YMCE Practices sessies, waarin de jonge deelnemers worden voorbereid op de competitie door te werken aan concrete briefings. “De jonge deelnemers werden uitgenodigd om enkele weken voor de competitie het YMCE briefing format te komen ontdekken, om zo een beter begrip te krijgen van het theoretische kader van de verschillende 'funnels' en de rijkdom aan databases, aangevuld met oefeningen waarin de verschillende beschikbare databronnen en tools werden besproken aan de hand van concrete briefings, met de nadruk op lokale mediaspelers.”
De Young Media & Channel Expert Awards worden georganiseerd door 360° Academy met de steun van UMA (United Media Agencies) om de inventiviteit en creativiteit van jonge mediastrategen te promoten en te stimuleren.
De winnaars van de YMCE 2024 worden, samen met beeld en video van de wedstrijd en commentaar van de jury, gepubliceerd op de website.