Lotto en mortierbrigade maken Belgen warm voor overwinning

Crea / News

Na meer dan een jaar wachten is het Europese Kampioenschap eindelijk in zicht. En met de Rode Duivels als favoriet, staat er natuurlijk een gigantische groep aan supporters klaar om de overwinning te vieren. Dit jaar valt er niet alleen een beker te winnen maar ook een extra grote Lotto-Jackpot. Want na elke overwinning van onze Duivels wordt er € 500.000 toegevoegd aan de volgende Jackpot.

Om deze speciale actie aan te kondigen, bedachten Mortierbrigade en Lotto een campagne die de Rode Duivels en hun supporters voorbereiden op de overwinning. Hiervoor werden twee tv spots gemaakt, waar we zien hoe de Rode Duivels zich klaarmaken om te winnen. Zo smeert Eden Hazard zijn sokken in met boter, zodat hij er verder mee kan sliden na het maken van een goal. Of vijst Jan Vertonghen extra tafelpoten onder de tafel van de kleedkamer, om er na de match op te kunnen dansen.

Het enige wat we nu nog moeten doen, is duimen dat de bedragen van de Lotto-Jackpot van 11 juni tot 11 juli 2021 hoge toppen zullen scheren. Want dat wil zeggen dat ook onze Duivels naar de top gaan en hopelijk terugkomen met de beker in handen! De campagne bestaat uit radio, POS, social, display bannering en online video’s. Daarnaast heeft Mortierbrigade in samenwerking met Playar Studio een mobiele game ontwikkeld voor Snapchat, waar je een voetbal over het veld moet dribbelen met behulp van je neus.

Credits

Client: Nationale Loterij / Loterie Nationale
Client contacts: Bénédicte Lobelle, Joke Vermoere, Mieke Vandenbossche, Michaël Segers, Eva De Fraye, Céline Van Gansbeke, Katie Gotzen

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Nicolas Gaspart, Frédéric Zouag Social Creatives: Jonas Van Bael, Louis Vielle

Head of production: Charlotte Coddens Producer: Lore Debulpaep
Strategy: Michiel Noens
PR Manager: Hanne Polé

Social Media Manager: Louis Vielle Design: Kaatje Schreurs
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata

Digital display campaign production : Wunderman Thompson Social AR production : Playar Studio
Sponsoring activation : Boomerang

Production Company: RistrettoFilms Director: Fred De Loof
Executive Producer: Lies Bronselaer Producer: Geert De Wachter

DOP: David Doom
Editor: Hans Desmet Post-production: Hans Desmet Grading: Xavier Dockx
Online: Hans Desmet
Music: Sonhouse Soundstudio: Sonhouse Casting: Le Quartier
Art Department: Cachet