LU en Amphion strijden tegen eenzaamheid

Crea / News

Eén op twee Belgen voelt zich ooit eenzaam. En dat cijfer lijkt door de aanhoudende gezondheidscrisis alleen nog maar te stijgen. Een krachtige statistiek die LU, onderdeel van snackingbedrijf Mondelēz International, onmogelijk kon negeren. Bijgestaan door Amphion besloot LU om tot actie(vatie) over te gaan en de strijd met dit groeiende maatschappelijk probleem aan te gaan.

De campagne “Koekoekskes tegen Eenzaamheid” roept de Belgen op om, vergezeld van een pakje koekjes, iemand die je al even niet gehoord of gezien hebt te verrassen met een bezoekje. Dit ogenschijnlijk klein gebaar is namelijk een mooie manier om een goed gesprek aan te knopen en te gaan luisteren naar het uitgebreide antwoord op de vraag “Hoe is’t?”.

Maar daar blijft het niet bij. Een jaar lang zal LU oproepen om ook anderen te inspireren door “koekoekskes” te delen op social media met #ShareTheLUve. Voor elke social post schenkt het merk namelijk €0,50 aan het Centrum voor Algemeen Welzijn (CAW), de organisatie die dagelijks met een team van meer dan 2500 vrijwilligers in de frontlinie staat voor maatschappelijk en mentaal welzijn. Het einddoel? 100 000 koekoekskes. Wie heb jij al een tijdje niet meer gehoord of gezien?

Samen met regisseur Guy Goossens en productiehuis Friction werd er een TVC en reeks online video’s ontwikkeld. In winkelpunten wordt de campagne ondersteund door POS-materiaal en on-pack communicatie. Voor de PR-campagne wist Parlez, naast algemeen directeur van het CAW Bart Claes, het hart van Jef ‘Eagle’ van Onbespreekbaar warm te maken. Voor het mediaplan en brand ambassadors wordt een beroep gedaan op Wavemaker.

Credits

Client: LU
Creative Agency: Amphion
Production: Friction
Media Agency: Wavemaker
PR Agency: Parlez