Luc Suykens van ene uitdaging naar andere

News / People

Luc Suykens, ex-brand vice-president voor Frankrijk, België en Nederland, heeft P&G verlaten op 31 maart. Zoals eerder aangekondigd maakt hij de overstap naar UBA, waar hij Chris Van Roey vervangt als CEO. Suykens wordt opgevolgd door Claire van Hoorn als FBNL brand operations leader. Zij heeft inmiddels 13 jaar ervaring bij P&G als leider van kerncategorieën Fabric Care, Baby Care, Home Care & Oral Care, zowel vanuit merk- als commercieel oogpunt binnen het cluster Frankrijk-Benelux.

Luc Suykens kijkt met plezier terug op zijn 32-jarige carriere bij P&G: “Ik ben trots op het werk dat we hebben bereikt met onze geweldige P&G-teams, retailers en partners. Samen hebben we geholpen de voetafdruk van P&G in Europa uit te breiden, de voorkeur van de consument voor onze merken te stimuleren en hebben we toonaangevende samenwerkingen gelanceerd, zoals die tussen Pampers en Unicef, die de rol van merken in de wereld van vandaag opnieuw hebben gedefinieerd.” Dankzij zijn sterke leiderschap op lokaal, regionaal en wereldwijd niveau werd Suykens in 2008 benoemd tot Harley Procter, dat slechts aan een paar geselecteerde P&G marketeers wereldwijd werd toegekend. Daarnaast werd hij ook erkend als Marketeer van het jaar, Master Marketer en Alumnus van het Jaar van zijn Universiteit Antwerpen.