LUCA School of Arts/Studio Reclame wint Internationale Hackathon
Het academiejaar 20-21 net gestart en lap. Evelyne Debaest, Axelle Delboo, Mona Demyttenaere, Camille Dewaele, Mathilde Waeterloos (Studio Reclame) winnen al meteen de Internationale Hackathon VIGC (Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie) van 30 uur. De studenten halen op donderdag 15/10 hun prijs op (€3.000 en "3 months of mentorship @Sappi") tijdens het VIGC-Congres. De 2de en 3de prijs gaan naar bureaus die al jaren professioneel actief zijn. De tweede plaats gaat naar Esko, de derde prijs naar een samenwerking van DSN, Conics en HYBRID software.
Een sterk georganiseerd VIGC heeft tijd noch moeite gespaard om alle deelnemers door de Hackathon te leiden. Daar alle briefings, meetings, insturen projecten en proclamatie online verliepen, hield niets VIGC tegen deze Hackathon uit te schrijven voor de wereld. De deelnemers konden een beroep doen op 16 mentoren wereldwijd, dit tot middernacht. Dan even slapen en weer verder! Een aparte ervaring, een goeie vibe in het atelier, veel werk-ethos van de studenten, het buiten de comfortzone werken,... dit alles droeg bij tot een zekere 'angstloosheid'. Niemand ging ervan uit dat studenten het zouden kunnen halen van gevestigde bedrijven die de business door en door kennen. Marijke Dirickx, opleidingshoofd Visual Design LUCA School of Arts, is er alvast van overtuigd dat met creativiteit LUCA's opleiding het verschil kon maken.
Drie teams van LUCA School of Arts/Studio Reclame hebben elk gewerkt op een specifiek omschreven uitdaging. Het doel was in de korte tijd tot een tastbare oplossing (prototype, mock-up, software, solution, etc) mét een passend business model te komen. Nog geheel nieuw voor de studenten: de business-terminologie bij de mentoren. Studenten werden gestimuleerd tot het circulaire denken, het respecteren van de aaneenschakeling van ketens en het linken aan termijnen en tijdslijnen.
Noot: met een Virtueel Live Broadcasting Event vanuit de Wimec TV-studio’s in Turnhout op donderdag 15 oktober trekt VIGC volop de kaart van vernieuwing en innovatie. De winnende studenten worden tijdens het Congres geïnterviewd door Francesca Vanthielen en zullen tot in Zweden te zien zijn op televisie.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]