Lucy, Assuralia en PensioPlus verwachten nog geen zombies

Crea / News

Lucy lanceert met Assuralia en PensioPlus, de federaties van verzekeraars en pensioenfondsen, een online campagne om de kennis van het aanvullend pensioen te verhogen bij jonge werknemers.

Het aanvullend pensioen lijkt misschien iets waar je nog niet van wakker moet liggen, maar het is verstandig om er nu al over na te denken. Met die boodschap willen Assuralia en PensioPlus jonge professionals bewust maken van het pensioen in het algemeen en meer bepaald van het aanvullend pensioen via de werkgever. Volgens een studie van beide federaties maakt de generatie jonger dan 40 jaar zich zorgen om hun pensioen: 1 op 3 kan niet inschatten hoeveel ze extra opzij moeten leggen om hun levensstandaard te behouden na het einde van de loopbaan. Jongeren zouden ook een grote onverschilligheid voelen omtrent en weinig vertrouwen hebben in het pensioenensysteem. Eén van de oorzaken van de onverschilligheid bij de jongere generatie is het gebrek aan kennis. De overheid verstrekt via de website MyPension.be weliswaar informatie over zowel het wettelijk als het aanvullend pensioen, maar toch zijn veel jonge werknemers niet mee. Daar willen Assuralia en PensioPlus verandering in brengen.

"Het is onze taak en prioriteit om het vertrouwen bij jongeren over pensioenen op te krikken," zeggen Hein Lannoy, ceo van Assuralia en Ann Verlinden, secretaris-generaal van PensioPlus. "Dat kan door hen eenvoudig wegwijs te maken over het in eigen handen nemen van hun toekomst en hen vooral duidelijk te maken dat er verschillende partijen zijn die daarbij kunnen helpen."​ Om deze jonge doelgroep te bereiken, laat Lucy in een online videospot de zombies op je los met een duidelijke boodschap: het einde van de wereld is nog niet voor morgen, denk daarom vandaag al aan je pensioen. De spot duurt 30 seconden en zal verschijnen op Facebook, Instagram, YouTube, VTM Go en RTL Play.

Bij de online video hoort ook een campagnewebsite die meer uitleg geeft over de vier pensioenpijlers en meer specifiek het aanvullend pensioen (de tweede pijler). Zo geeft de campagne een helder overzicht van het pensioensysteem. Op die manier willen Assuralia en PensioPlus jonge werknemers niet alleen sensibiliseren maar hen ook aanmoedigen om hun pensioensituatie regelmatig in het oog te houden. De campagne wil bij de doelgroep een reflex kweken om het onderwerp te bespreken met hun huidige of toekomstige werkgever, minstens op sleutelmomenten in hun carrière.

"Villa's in de Provence, gelukkige zilvergrijze koppels en zeilboten. Elke categorie heeft zo zijn visuele codes en metaforen die na een tijd evolueren tot behangpapier en dus ook minder efficiënt de aandacht trekken - zeker in de feed en vooral bij jongeren. Hoog tijd dus voor bedrijven en marketeers om hun stoute schoenen aan te trekken en een paar stapjes uit de comfortzone te zetten. Dat zal zeker niet het einde van de wereld zijn, integendeel," besluit Laurent Dochy, creatief directeur bij Lucy.

Credits

Brand: Assuralia, PensioPlus
​Contact: Barbara Van Speybroeck, Peter Wiels, Ann Verlinden
Creatives: Arno De Meulder, Jan Nagels
​Art Director: Jan Nagels
​Copywriter: Arno De Meulder, Laura Swyzen, Benoit Menetret
​Junior copywriter: Emma Verstappen
​Design director: Jan Sidgwick
​Designer: Samuel Allemand
​Account executive: Kelly Verbeeck
​Account manager: Sofie Hoorens
​Account director: Thomas Vuerinckx
​Creative director: Laurent Dochy
​Strategy: Eline Goethals
​Junior strategic planner: Axelle Dewamme
​​​Digital production: GroveLust
​UI/UX design: Laurens Groven
​Digital producer: Miet Lust
​​​Film production: Czar
​Director: Toon Aerts
​Executive producer: Eurydice Gysel
​Producer: Lander Engels
​DOP: Toon Aerts
​Art Director: Floris Van Looy
​Editor: Robin De Praetere
​Grading: Xavier Dockx
​Online VFX: Robine De Praetere
​​​Post production: Czar
​Post producer: Bieke De Keersmaecker
​​​Music & Sound production: Sonhouse