Traditiegetrouw lanceert Radio 1 ook dit jaar weer de Classics 1000: dé songs die iedereen zou moeten kennen. Klassiekers die van generatie op generatie worden doorgegeven en zo deel uitmaken van onze muzikale opvoeding. Om mensen op te roepen om te luisteren en te stemmen voor hun favorieten in de Top 1000 breidde Lucy een vervolg aan de campagne ‘Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen’.
Vorig jaar werden al een aantal iconische Classics vereeuwigd in illustraties, gemaakt in een visuele stijl die eigen is aan kinderboeken. Dit jaar werden er een tiental nieuwe, ‘recente’ classics aan toegevoegd om het contrast tussen de generaties te benadrukken. Want hoe je het begrip ‘gouwe ouwe’ invult, hangt natuurlijk af van de generatie waartoe je behoort. De oude en nieuwe classics zijn terug te vinden in drie social filmpjes, een geüpdatete advertentie, T-shirts en tote-bags. Ook de televisie- en radiospots zullen opnieuw worden ingezet.
Credits:
Client: VRT – Radio 1
Marketing Strategie: Elisabeth Roelandt
Marketing producer: Danny Van Der Elst
Nethoofd Radio 1: Filip Pletinckx
Project Coordinator: Stijn Ombelets
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver en Laurent Dochy
Creatives: Ruben Van Maldeghem en Jonas Marysse
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Illustration & Animation: Croque Boulot
Illustrator & Animator: Kristof Hermans
Design & DTP: Ken Wuytack
Sound: VRT Radiospotcel: Ben Venesoen & Freek De Smedt
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]