Lucy blijft slim naar Antwerpen gaan

Crea / News

Lucy bedacht voor Antwerpen een vervolg op hun Slim naar Antwerpen-campagne. De stad wil haar inwoners blijven aanmoedigen om met alternatieve vervoersmiddelen naar Antwerpen te komen. De campagne doet dat door de bewoners die dat al doen op een pedestal te zetten. “Mensen die vandaag al bewust nadenken over, en gebruik maken van, slimme vervoersmodi om zich van of naar de stad te verplaatsen, kunnen we gerust de helden van het verkeer noemen” zegt Yves Van Hacht, artdirector bij Lucy.

“Helden, winnaars, kapiteins, weldoeners, bazen, … zijn allemaal aansprekingen die als een ode gebruikt kunnen worden. ‘Baas’ kan je in mijn geval trouwens letterlijk nemen, aangezien onze creatief directeur Iwein elke dag met trein en step naar kantoor komt.” De campagne bestaat uit een hele reeks radiospots, affichage en groot digitaal luik, en loopt van eind augustus tot eind september.

Credits

CLIENT:

Brand: Stad Antwerpen

Clients: Michiel Penne, Hanne Pauwels, Kaat Daemen, Marijke De Roeck, Silke Lamoen, Annelies Heijns, Cilia Daemen

AGENCY: LUCY

Creative Director: Laurent Dochy & Iwein Vandevyver

Strategic Director: Laurent Dochy

Creatives: Ruben De Praetere & Yves Van Hacht

Account Manager: Thomas Vuerinckx

Account Executive: Sofie Hoorens

Head of Design: Jan Sidgwick

DTP: Ken Wuytack & Herman Mercelis

VISUALS

Production agency: Bounce Rocks

Visual Artist: Kris De Smedt

Assistant photographer: Alwin Vyvey

Styling: Laura Gryseels

Executive producer: Roxane Lemaire

Producer: Andreas Vermeulen, Josefine Morrens

Production assistant: Leonie Borgs, Marlies Janssens

RADIO

Radio production: Raygun

Pub & Music producer: Toon Jansegers

Production coordination: Elisabeth De Weerdt, Esther Coolen

Production manager: Jean-François Soenens