Lucy en De Standaard schrijven wereldgeschiedenis

Lucy maakte een aankondigingscampagne voor een gloednieuwe reeks in De Standaard: ‘Wereldgeschiedenis van Vlaanderen’. Daarin laten journalisten, schrijvers en historici van alle universiteiten van Vlaanderen hun licht schijnen op verrassende feiten en straffe verhalen uit ons verleden, op onbekende helden en onze positie in de wereld. Naast een reeks in De Standaard is de ‘Wereldgeschiedenis van Vlaanderen’ ook een boek, uitgegeven bij uitgeverij Polis.
Net als de reeks vertrekt de campagne steeds van heel concrete, maar onderbelichte feiten uit de geschiedenis van Vlaanderen. De campagne bestaat uit print, online, radio én een erg opvallende stunt: op de cover van De Standaard verscheen – geheel onaangekondigd – het oude en omstreden letterkruis AVV-VVK. Binnenin diezelfde krant geeft hoofdredacteur Karel Verhoeven meer toelichting. En in een podcast gaan 'kruisafnemer' Marc Reynebeau en 'wereldgeschiedenisverteller' Bruno De Wever er dieper op in.
Credits
Client: De Standaard
Communicatiemanager: Klaartje De Bonnaire
Brand manager: Emmanuel Naert
Hoofdredacteur: Karel Verhoeven
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Iwein Vandevyver & Roel Daenen
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Design & animatie: Ken Wuytack
Beelden: King Coma, Studio Wauters, archief.
Radioproductie: Raygun
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]