Lucy maakte een aankondigingscampagne voor een gloednieuwe reeks in De Standaard: ‘Wereldgeschiedenis van Vlaanderen’. Daarin laten journalisten, schrijvers en historici van alle universiteiten van Vlaanderen hun licht schijnen op verrassende feiten en straffe verhalen uit ons verleden, op onbekende helden en onze positie in de wereld. Naast een reeks in De Standaard is de ‘Wereldgeschiedenis van Vlaanderen’ ook een boek, uitgegeven bij uitgeverij Polis.
Net als de reeks vertrekt de campagne steeds van heel concrete, maar onderbelichte feiten uit de geschiedenis van Vlaanderen. De campagne bestaat uit print, online, radio én een erg opvallende stunt: op de cover van De Standaard verscheen – geheel onaangekondigd – het oude en omstreden letterkruis AVV-VVK. Binnenin diezelfde krant geeft hoofdredacteur Karel Verhoeven meer toelichting. En in een podcast gaan 'kruisafnemer' Marc Reynebeau en 'wereldgeschiedenisverteller' Bruno De Wever er dieper op in.
Credits
Client: De Standaard
Communicatiemanager: Klaartje De Bonnaire
Brand manager: Emmanuel Naert
Hoofdredacteur: Karel Verhoeven
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Iwein Vandevyver & Roel Daenen
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Design & animatie: Ken Wuytack
Beelden: King Coma, Studio Wauters, archief.
Radioproductie: Raygun
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]