Al sinds 2012 zet Ketnet zich samen het netwerk Kies Kleur tegen Pesten in om de problematiek rond pesten breed kenbaar en bespreekbaar te maken. Voor de 10de editie van deze sensibiliseringscampagne staat naar goede gewoonte de STIP IT-actie weer centraal, maar zetten nu ook Radio 2 en MNM hun krachtige schouders onder de nieuwe campagne. De drie VRT-netten bundelen zo dus voor het eerst hun krachten in de strijd tegen pesten.
In 2022 ligt de focus van de actie dan ook niet enkel op het verder mobiliseren van kinderen om op te komen tegen pesten, maar willen de VRT-netten ook de jongeren en volwassenen mee aan boord krijgen. Want helaas krijgen zowel jong als oud ooit te maken met pesten, of zijn ze getuige van pestgedrag. Écht iedereen wordt daarom opgeroepen om samen de strijd tegen pesten verder aan te gaan.
Naast de lancering van het campagnelied en de vele redactionele initiatieven die vertrekken vanuit de VRT-netten, bedacht Lucy ook een campagne bestaande uit printadvertenties, radiospots en een televisie- en online spot. Daarin zien we hoe kinderen op hun manier al jaren de zware strijd tegen pesten voeren. Maar ondanks hun motivatie en vastberadenheid kunnen ze de strijd niet langer alleen aan. Deze bonte bende kinderen roept daarom ook alle jongeren en volwassenen op om hen bij te staan in de strijd tegen pesten. Pesten stop je immers niet alleen.
Credits
Brand: Ketnet
Clients: Annemie Gulickx, Hanne Laureys, Liselotte Van Halewyck, Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Director: Laurent Dochy & Iwein Vandevyver
Strategic Director: Laurent Dochy
Creatives: Yves Van Hacht & Ruben De Praetere, Thomas Thyssens
Account Manager: Sofie Hoorens
Account Director: Thomas Vuerinckx
Head of Design: Jan Sidgwick
Graphic Design: Sam Allemand
DTP: Ken Wuytack
TVC production: Wenneker
Director: Tobias Deruwe
DOP: Kamiel Doens
Producers: Roxanne Wylleman
Executive Producer: Mathias Kerner
Art Direction: Myrthe Douma
Styling: Fiona Rombaut
H&MU: Mitch Fabry
Post-Producer: Mirjam De Vreese
Grader: Kene Illegems
Offline editor: Liesbeth Van Sele
Online editor: Pierry Mailly
Sound post production: Pierre Mailly & Audiotheque
Photography: Lichtwaas
Assistant: Jeroen Broeckx
Styling: Griet Snoecks
Casting: The Profiles
Radio production: Raygun & VRT spotcel
Pub & Music producer: Toon Jansegers
Production coordination: Elisabeth De Weerdt
Production Manager: Jean-François Soenens