Lucy en Ketnet maken samen met Radio 2 en MNM een vuistje tegen pesten

Crea / News

Al sinds 2012 zet Ketnet zich samen het netwerk Kies Kleur tegen Pesten in om de problematiek rond pesten breed kenbaar en bespreekbaar te maken. Voor de 10de editie van deze sensibiliseringscampagne staat naar goede gewoonte de STIP IT-actie weer centraal, maar zetten nu ook Radio 2 en MNM hun krachtige schouders onder de nieuwe campagne. De drie VRT-netten bundelen zo dus voor het eerst hun krachten in de strijd tegen pesten.

In 2022 ligt de focus van de actie dan ook niet enkel op het verder mobiliseren van kinderen om op te komen tegen pesten, maar willen de VRT-netten ook de jongeren en volwassenen mee aan boord krijgen. Want helaas krijgen zowel jong als oud ooit te maken met pesten, of zijn ze getuige van pestgedrag. Écht iedereen wordt daarom opgeroepen om samen de strijd tegen pesten verder aan te gaan.

Naast de lancering van het campagnelied en de vele redactionele initiatieven die vertrekken vanuit de VRT-netten, bedacht Lucy ook een campagne bestaande uit printadvertenties, radiospots en een televisie- en online spot. Daarin zien we hoe kinderen op hun manier al jaren de zware strijd tegen pesten voeren. Maar ondanks hun motivatie en vastberadenheid kunnen ze de strijd niet langer alleen aan. Deze bonte bende kinderen roept daarom ook alle jongeren en volwassenen op om hen bij te staan in de strijd tegen pesten. Pesten stop je immers niet alleen.

Credits

Brand: Ketnet

Clients: Annemie Gulickx, Hanne Laureys, Liselotte Van Halewyck, Elisabeth Roelandt

Agency: Lucy

Creative Director: Laurent Dochy & Iwein Vandevyver

Strategic Director: Laurent Dochy

Creatives: Yves Van Hacht & Ruben De Praetere, Thomas Thyssens

Account Manager: Sofie Hoorens

Account Director: Thomas Vuerinckx

Head of Design: Jan Sidgwick

Graphic Design: Sam Allemand

DTP: Ken Wuytack

TVC production: Wenneker 

Director: Tobias Deruwe

DOP: Kamiel Doens

Producers: Roxanne Wylleman

Executive Producer: Mathias Kerner

Art Direction: Myrthe Douma

Styling: Fiona Rombaut

H&MU: Mitch Fabry

Post-Producer: Mirjam De Vreese

Grader: Kene Illegems

Offline editor: Liesbeth Van Sele

Online editor: Pierry Mailly

Sound post production: Pierre Mailly & Audiotheque

Photography: Lichtwaas

Assistant: Jeroen Broeckx

Styling: Griet Snoecks 

Casting: The Profiles

Radio production: Raygun & VRT spotcel

Pub & Music producer: Toon Jansegers

Production coordination: Elisabeth De Weerdt

Production Manager: Jean-François Soenens