Lucy gaat next level voor Antwerpen

Crea / News

Van 19 tot 22 mei zullen miljoenen ogen van over heel de wereld gericht zijn op Antwerpen voor het WK Counter-Strike, een van de populairste games ter wereld. In aanloop naar dit kampioenschap lanceert stad Antwerpen ‘Antwerp Harbor’, een map in het spel Counter-Strike. Op deze manier wil Antwerpen zich als hotspot voor gamers profileren, maar ook de internationale gaming community verleiden om de stad te ontdekken.

Om alle gamefans alvast kennis te laten maken met de gaststad, bedacht Lucy een campagne die de beste troeven van de stad meteen op het netvlies van elke CS:GO-gamer brandt. In samenwerking met game map developer Mapshot bouwde Lucy immers een unieke Counter-Strike map: Antwerp Harbor. Zo kunnen gamers de Antwerpse troeven voor, tijdens en na het e-sportstoernooi ontdekken vanuit hun gamestoel, eenvoudigweg door de game map te downloaden via Steam.

Community

“We kozen voor de Antwerpse haven als speelveld voor deze map, omdat een haven nu éénmaal een dankbare omgeving is voor een shooter game. Dankzij de vele containers, kranen en het omliggende water zijn er veel plekken om achter te schuilen,” zegt Yves Van Hacht, art director bij Lucy. “Daarnaast is de Antwerpse haven een iconisch herkenningspunt van de stad.”

Naast het ontwikkelen van typische Antwerpse elementen voor het spel werd ook enorm veel aandacht en tijd gestoken in het speltechnische aspect van de map. Ze werd volledig ontwikkeld samen met een team professionele CS:GO-spelers, want zoals algemeen geweten is de game-community zeer kritisch. En de resultaten liegen er niet om: ‘Antwerp Harbor’ staat op Steam drie dagen na de lancering al op de tweede plaats bij de meest populaire maps. Een teken dat de CS:GO-community fan is.

Een snuifje Antwerpen

In de virtuele haven komen de gamers talloze elementen tegen die verwijzen naar de troeven van de stad. Zo kom je naast één van de zeecontainers plots meesterwerken van Rubens tegen of vallen er letterlijk diamanten uit één van de vrachtwagens. In de skyline verwerkte Lucy Antwerpse landmarks zoals het Havenhuis, het MAS en de Boerentoren. Daarnaast kom je op verschillende plekken ook de iconische Antwerpse Velokes tegen of stoot je op affiches of graffiti met duidelijke boodschappen die uitnodigen de stad te bezoeken.

Campagne

Bij wijze van lancering van de campagne werd op 7 mei de gaming booth ook al opgesteld in de Stadsfeestzaal in Antwerpen, waar burgemeester Bart De Wever, schepen voor marketing & communicatie Erica Caluwaerts en William Boeva de eer kregen om als eerste de custom build game map te spelen. Je kan ‘Antwerp Harbor’ gratis online spelen op het online platform Steam, of in de gaming booth in het Sportpaleis tijdens de PGL Antwerp Major.

Naast de gaming booths wordt er ook nog een digitaal luik aan de campagne gekoppeld. Influencers/gamers zoals William Boeva en MrTweeday, fervent CS:GO-speler en -streamer zullen via livestreams op Twitch de komende weken promotie maken voor de game map.

Credits

CLIENT:

Client: Stad Antwerpen
Contact: Aram Heylen, Ellen Hubert, Liesbeth De Maeyer, Pieter Vermeyen

AGENCY: LUCY

Creative Director: Laurent Dochy
Creatives: Ruben De Praetere & Yves Van Hacht, Luc Shih Account Director: Thomas Vuerinckx
Head of Design: Jan Sidgwick
Graphic Design: Samuel Allemand

GAME MAP

Development: Mapshot Producer: Stephan Celis

VIDEO

Video production: Frames post-production Post Producer: Jelle Robbeets
Editor: Bas Gaus
Sound: Frames post-production

GAMING BOOTH

Development: Team META Design & branding: Lucy