Lucy getikt en getakt voor Ketnet

Communication / Crea / News

CinemaBinnenkort start het nieuwe seizoen van Tik Tak op Ketnet Junior. En dat is groot nieuws, want de legendarische kinderreeks die van 1981 tot 2006 op de VRT (toen nog BRT) liep, was razend populair. Tik Tak is dan ook een van de langstlopende onafgebroken televisieprogramma’s én een van de grootste exportproducten van de Belgische televisie. Het programma werd namelijk verkocht aan bijvoorbeeld AustraliëIsraëlSaoedi-ArabiëVerenigde Staten en Zuid-Afrika. Dat er nu, bijna 30 jaar na de originele afleveringen, een nieuw seizoen van Tik Tak aankomt, mag dus door iedereen geweten worden. En daar zorgt Lucy voor met een opvallende lanceringscampagne. “Veel jonge ouders zijn opgegroeid met Tik Tak dus we wilden graag inspelen op de nostalgie rond het bekende jeugdprogramma,” vertelt Iwein Vandevyver. “Maar dan niet op een kleffe, maar wel een creatieve en speelse Ketnet-manier. Zo wilden we wel eens weten wat het nieuwe Tik Tak zou geven, moesten pakweg Adil & Bilall de regisseurs zijn.”Adil & Bilall

In de campagne die Lucy bedacht voor Ketnet zien we dan ook drie Belgische topregisseurs hun idee voor het nieuwe seizoen pitchen. Jan Verheyen (F.C. De Kampioenen), Lukas Dhont (Girl) en Adil & Bilall (Patser) doen in hun eigen typische stijl hun voorstel uit de doeken. En dat levert op z’n zachtst gezegd interessante resultaten op. Een totaal kindonvriendelijke Hollywoodiaanse Tik Tak Two bij Adil & Bilall, bomvol ontploffingen en nog meer ontploffingen. Een ‘hilarische’ Tik Tak 2.0 bij Jan Verheyen, lichtjes geïnspireerd op enkele van zijn andere films. Of een identiteitscrisis bij schaduwmeisje, in een regie van Lukas Dhont.Lukas Dhont

Naast tv-spots waarin de regisseurs Ketnet proberen overtuigen met hun versie van Tik Tak, werden er ook echte filmtrailers gemaakt. “Door simpelweg de oude Tik Tak beelden en de typische geluidjes in een volledig andere context te plaatsen, konden we trailers in drie totaal verschillende genres maken,” gaat Iwein Vandevyver verder. Samen met het team van Caviar, Klankwerk en de regisseurs zelf, kwam Lucy tot dit opvallende en onverwachte resultaat. Of had u wel gedacht ooit het Tik Tak-huisje in vlammen te zien opgaan?Jan Verheyen

De campagne ging van start met de trailers die door de regisseurs zelf op hun sociale media gedeeld werden. Daarnaast worden de filmtrailers online gebruikt en in de Vlaamse cinemazalen en later ook op televisie gespeeld. De audiotrailers zijn te horen als radiospots. Of de VRT en Ketnet effectief overtuigd zijn geraakt van de voorstellen van de regisseurs en het Tik Tak-concept zal veranderen, is nog maar zeer de vraag. Je ontdekt het dus vanaf 2 september, alleen op Ketnet Junior.

En de radio-spots :

Spot 1

Spot 2

Spot 3

CREDITS
Client: Ketnet
Netmanager Ketnet: Maarten Janssen
Brand Manager Ketnet: Hanne Laureys
Marketing Producer: Saartje Geudens
Marketing Strategy: Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Ruben Van Maldeghem & Jonas Marysse
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
RTV Production: Caviar
RTV producers: Ilse Joye, Jordy Weyers
Director: Leander Hanssen Jr.
DOP: Marc Appeltans
Montage: Jelle Stroo, Stefan van Diest
Sound: Klankwerk