Lucy heel stilletjes voor Ketnet

Non classé (NL)

Wat als een tienjarig Joods meisje tijdens de Tweede Wereldoorlog geen dagboek had gehad, maar een vlogcamera? Dat is de insteek van De vlog van Fée, de nieuwe historische fictiereeks die sinds deze weekop Ketnet.be en in de Ketnet-app te bekijken is. De vlog van Fée is geïnspireerd op een waargebeurd verhaal van bij ons. De reeks werd volledig op smartphone gedraaid, in een vertelvorm op kindermaat. 

Met de nieuwe fictiereeks wil Ketnet de geschiedenis tastbaar maken voor kinderen en zet de jeugdzender in op herinneringseducatie. De vlog van Fée zorgt er niet alleen voor dat kinderen feiten en kennis opdoen over de Tweede Wereldoorlog, maar wekt ook empathie, betrokkenheid en reflectie op bij de kijkers. Om deze nieuwe reeks aan te kondigen bedacht Lucy een heel stille maar impactvolle radiospot en een printadvertentie.

Credits

Brand: Ketnet

Clients: Annemie Gulickx, Hanne Laureys, Liselotte Van Halewyck, Elisabeth Roelandt

Agency: Lucy

Creative Director: Laurent Dochy & Iwein Vandevyver

Strategic Director: Laurent Dochy

Creatives: Yves Van Hacht & Ruben De Praetere

Account Executive: Sofie Hoorens

Account Manager: Thomas Vuerinckx

Head of Design: Jan Sidgwick

DTP: Ken Wuytack

Copyright images : Gettyimages

Radio production: Raygun

Pub & Music producer: Toon Jansegers

Production coordination: Elisabeth De Weerdt, Esther Coolen

Production Manager: Jean-François Soenens