Lucy is efkes serieus voor Antwerpen

Crea / News

Het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames blijft stijgen in heel België. De situatie is ernstig en gaat helaas nog even duren. Met de winter voor de deur wil Stad Antwerpen haar inwoners oproepen om de maatregelen te blijven respecteren. Want hier en daar steekt coronamoeheid de kop op. En dat is begrijpelijk. Maar toch was het nog nooit zo belangrijk om vol te houden. Hoe beter we ons nu aan de maatregelen houden, hoe sneller alles straks weer min of meer normaal zal zijn.

Om de Antwerpenaren op te roepen om vol te houden en de maatregelen te blijven volgen, bedacht Lucy de ‘efkes serieus’-campagne. Daarin zien we bekende Antwerpse comedians, geheel tegen hun natuur in, even heel serieus doen. Want de situatie is al lang niet meer om mee te lachen. Onder meer Alex Agnew, Kamal Kharmach en William Boeva vertellen voor één keer geen grappen, maar hebben een serieuze boodschap.

De campagne bestaat uit een online film en korte filmpjes voor op sociale media om zo alle Antwerpenaren, jong en oud, op te roepen om efkes serieus te doen.

Credits
Agency: Lucy
Brand: Stad Antwerpen
Client: Katherine Meersmans, Heleen Van Pelt, Kaat Daemen, Yana Dirkx
Creative Director: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creatives: Jonas Marysse, Ruben Van Maldeghem
Head of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Maïté Camerman
Account Executive: Sofie Hoorens
Comedians: Alex Agnew, Kamal Kharmach, William Boeva, Soe Nsuki, Abri El Ayatchi.
Production comp: De Machine
Producent: Dimitri De Wolf
Producer: Thomas Anthoni
Regie: Dirk Domen
DOP: Patrick Otten
Fotograaf: Dennis Ravays
1AC: Patrick Nishimwe
Gaffer: Wim Cloots
Klankman: Marius Acke
Location manager: Tim Vervoort
Visagie: Marlien Echelpoels
Offline editor: Frederik Vandewalle
Online editor: Gert Wassink
Grader: Kene Illegems