Lucy, Ketnet, MNM en Radio2 trekken samen de lijn tegen pesten

Crea / News

Al sinds 2012 bindt Ketnet samen met het netwerk Kies Kleur tegen Pesten de strijd aan tegen pesten. Dit jaar gaan ze met Lucy een stapje verder en activeren ze jong en oud om een ‘stippenlijn’ te maken tegen pesten. Dit onder het motto: “Hier trekken wij de lijn”. Naast een nieuw antipestlied en tal van tips, verhalen en acties van de verschillende netten, wordt STIP IT ondersteund door een tv-spot, print en radio.

Het campagnebeeld toont hoe jong en oud de handen in elkaar slaan tegen pesten, met een oproep die – net als de stippen zelf – op de handen getekend is. In de radiospot maken kinderen op de speelplaats een stippenlijn aan de hand van een spelletje dat ongetwijfeld bekend in de oren klinkt.

Ook MNM en Radio2 steunen dit jaar opnieuw de campagne.

CREDITS

Brand: VRT

Clients: Annemie Gulickx, Naïké Van Hulle, Bette Van den Briel, Liselotte Van Halewyck, Bart Peeters, Elisabeth Roelandt

Agency: Lucy

Creative Director: Laurent Dochy

Creatives: Jan Nagels & Laura Swyzen

Account Director: Thomas Vuerinckx

Account Manager: Sofie Hoorens

Design Director: Jan Sidgwick

Designer: Samuel Allemand

Print production: CRUSH

Photographer: Victor Pattyn

Managing producer: Camille Cieters

Producer: Femke Timmers

Radio production: Raygun & VRT spotcel

Pub & Music producer: Toon Jansegers

Producer: Elisabeth De Weerdt