Lucy maakt pakkende #10YearChallenge voor Missing Children Europe

Crea / News

Missing Children EuropeNog nooit werden zoveel kinderfoto’s gedeeld op sociale media als de laatste paar dagen. Dankzij de #10YearChallenge weet u nu hoe ongeveer elke Facebook-vriend of celebrity er vroeger uitzag. Maar foto’s van vroeger en nu naast elkaar plaatsen is niets nieuw. Organisaties voor vermiste kinderen gebruiken deze techniek al lang in de hoop om zo kinderen terug te vinden. Met dat verschil dat de foto rechts geen foto is, maar een verouderingssimulatie. Daarom maakte Lucy voor Missing Children Europe een opvallende reeks #10YearChallenges om cases van langdurige vermiste kinderen terug onder de aandacht te brengen.
Missing Children Europe“Langdurige onopgeloste verdwijningen zijn heel traumatisch voor de familieleden omdat ze het gewoon niet kunnen afsluiten,” vertelt Gail Rego, head of membership and communication bij Missing Children Europe. “Daarom maakten we een eigen versie van de #10YearChallenge met kinderen die nu 10 jaar of langer vermist zijn. Links de foto op de leeftijd van verdwijning, rechts een simulatie van hoe ze er nu, 10 jaar later, kunnen uitzien. Deze simulaties zijn vaak de enige hoop op nieuwe tips of aanwijzingen om zo eindelijk de waarheid te vinden.”
Missing Children EuropeDe foto’s worden over heel Europa gedeeld op de Facebookpagina van verschillende nationale organisaties, zoals The Smile of the Child (Griekenland) en CFPE Enfants-Disparus (Frankrijk), en uiteraard ook op de Facebookpagina van Missing Children Europe. Deze posts roepen iedereen op om naast hun persoonlijke #10YearChallenge ook die van een vermist kind te delen, om zo de kansen om deze persoon terug te vinden te verhogen.
Credits:
Client: Missing Children Europe
Client contact: Gail Rego
Creative Director: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy
Creative team: Jonas Marysse, Ruben Van Maldeghem
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Director of brand management: Jonas De Wit