Lucy maakt de shift voor Antwerpen

Crea / News

Lucy maakte zijn eerste Slim naar Antwerpen-campagne. Met deze nieuwe campagne wil het bureau mensen in en rond Antwerpen overtuigen om ‘de shift te maken.’ De shift van wagen naar benenwagen. Van auto naar tram, trein, bus, deelstep of scooter. Of waarom niet met de boot naar Antwerpen? Ook in communicatie werd een duidelijke shift gemaakt. “We wilden het over een andere boeg gooien en kozen heel bewust voor zwart-wit fotografie. Niet alleen om op te vallen tussen andere communicatie maar ook om zij, die nu al de shift maken, als helden neer te zetten. Zij zijn pioniers want zij veranderen de stad,” legt Jonas Marysse uit, art director bij Lucy. “Natuurlijk mocht aan Antwerpse nuchterheid en humor niet ontbreken. Daarom zit in onze campagne het ‘heldendom’ niet in het hele grootse, maar net in het kleine knullige. Dus niet in bijvoorbeeld het winnen van Wimbledon maar wel in het dragen van een broekklem. Of in slaap vallen op de trein. Of met een natte broek op het werk aankomen.”De campagne omvat print, radio, online, bannering en een groot outdoor-luik. “We probeerden slim in te spelen op de plekken waar mensen onze communicatie te zien krijgen. Zo krijgen automobilisten die vastzitten in de file via Waze-banners en op de achterkant van de truck voor hen, slimmere alternatieven dan de wagen voorgesteld,” vertelt Thomas Vuerinckx, account manager bij Lucy. “De radiospots roepen dan weer op om naar Antwerpen Shift te komen.” Tijdens dit event, op zondag 20/09, kunnen alle Antwerpenaars alle slimme vervoersmiddelen komen uittesten in de autoluwe binnenstad. Iedereen die de campagne eens van dichtbij wil bekijken, komt dus best Slim naar Antwerpen...

CREDITS

Client: Marijke De Roeck, Michiel Penne, Vicky Henderickx, Hanne Pauwels, Eva Janssens, Maartje Jansen, Silke Lamoen

Creative Director: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy

Creatives: Jonas Marysse, Ruben Van Maldeghem

Director of Brand Management: Jonas De Wit

Account team: Thomas Vuerinckx, Maïte Camerman, Sofie Hoorens
Design & DTP: Ken Wuytack

Radio Production: Raygun

Production Agency: Initials L.A.

Photographer: Jef Boes