Op 2 maart lanceerde Ketnet een nieuwe fictiereeks die zich volledig in Brussel afspeelt: ‘Hoodie’. Daarin volgen we de 16-jarige Pieter die, samen met een stel vrienden, als een moderne Robin Hood zijn parkourtalent gebruikt om de criminaliteit in zijn Brusselse wijk te bestrijden. De reeks is niet alleen bedoeld voor de diehard-Ketnetfans, maar vooral ook voor de jongeren tussen 10 en 12 jaar die nu de weg naar de Ketnet-platformen niet zo gemakkelijk vinden. Een moeilijke doelgroep dus die veel liever op Youtube, Instagram of Snapchat zit dan naar televisie kijkt. Daarom bedacht Lucy geen traditionele lanceringscampagne, maar wel een Instagram face-filter waarmee jongeren letterlijk in de huid van Hoodie kunnen kruipen. De filter wordt gelanceerd via bekende Ketnetters en influencers. Probeer hem vooral zelf eens uit via het Instagramprofiel van Ketnet.
Creatie
https://www.instagram.com/a/r/?effect_id=879646095807359
(tip: bekijk dit mobiel)
Credits
Client: Ketnet
Brand Manager Ketnet: Hanne Laureys
Marketing Producer: Saartje Geudens
Marketing Strategy: Elisabeth Roelandt
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Ruben Van Maldeghem & Jonas Marysse
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Production: Boldly XR
Producer: Yannick Boers
Influencer Marketing: Efleunz.be
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]