Lucy parkourt voor Ketnet met Instagramfilter

Crea / News

Op 2 maart lanceerde Ketnet een nieuwe fictiereeks die zich volledig in Brussel afspeelt: ‘Hoodie’. Daarin volgen we de 16-jarige Pieter die, samen met een stel vrienden, als een moderne Robin Hood zijn parkourtalent gebruikt om de criminaliteit in zijn Brusselse wijk te bestrijden. De reeks is niet alleen bedoeld voor de diehard-Ketnetfans, maar vooral ook voor de jongeren tussen 10 en 12 jaar die nu de weg naar de Ketnet-platformen niet zo gemakkelijk vinden. Een moeilijke doelgroep dus die veel liever op Youtube, Instagram of Snapchat zit dan naar televisie kijkt. Daarom bedacht Lucy geen traditionele lanceringscampagne, maar wel een Instagram face-filter waarmee jongeren letterlijk in de huid van Hoodie kunnen kruipen. De filter wordt gelanceerd via bekende Ketnetters en influencers. Probeer hem vooral zelf eens uit via het Instagramprofiel van Ketnet.

Creatie

https://www.instagram.com/a/r/?effect_id=879646095807359

(tip: bekijk dit mobiel)

Credits

Client: Ketnet

Brand Manager Ketnet: Hanne Laureys

Marketing Producer: Saartje Geudens

Marketing Strategy: Elisabeth Roelandt

Agency: Lucy

Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy

Creatives: Ruben Van Maldeghem & Jonas Marysse

Director of Brand Management: Jonas De Wit

Account Manager: Thomas Vuerinckx

Production: Boldly XR

Producer: Yannick Boers

Influencer Marketing: Efleunz.be