Lucy raakt je met VRT NWS

Crea / News

Lucy ontwikkelde een campagne om VRT NWS als brede nieuwsbron in de markt te zetten.
Daarbij ligt de focus helemaal op regionaal nieuws. 83% van de Vlamingen geeft immers aan dat ze regionaal nieuws belangrijk vinden. Het laat de Vlaming toe op de hoogte te zijn van een heleboel zaken die vaak heel direct een impact op hen hebben, zoals mobiliteit, vrije tijd, gemeentebelasting, scholen enz. Anderzijds is het ook vaker nieuws dat wat zachter, menselijker en inspirerender is. Dankzij de vernieuwde VRT NWS-app en -site kan je het nieuws uit jouw regio makkelijker volgen, bv. via push notifications. Ook het netwerk van VRT NWS-correspondenten werd fors uitgebreid zodat echt alle regio’s worden gecoverd.

Omdat de campagne een heel breed publiek beoogt, is de toon luchtig en speels. Het centrale idee is dat regionaal nieuws je vaak meer raakt omdat het nu eenmaal gaat om zaken die heel dichtbij komen. In de radiospots wordt daarbij (inter)nationaal en regionaal nieuws naast elkaar geplaats. In tv, print en sociale media wordt diezelfde gedachte vertaald in absurde cartoons.

Radio

CREDITS

Brand: VRT NWS; Contact: Naïké Van Hulle, Danny Van der Elst, Roeland Gelade, Elisabeth Roelandt

Agency: Lucy
Creative Director: Iwein Vandevyver
Creatives: Arno De Meulder, Jan Nagels, Laura Swyzen, Iwein Vandevyver Design Director: Jan Sidgwick
Design: Samuel Allemand
Illustrator: Ivino Stagno
Account Director: Thomas Vuerinckx
Account Manager: Sofie Hoorens
Account Executive: Kelly Verbeeck

Animatie: Arno de Grijs

Audio Productie: Raygun
Pub & Music Producer: Toon Jansegers, Peter Baert
Sound Engineer: Brecht Vander Plaetse, Fabian Van Doorslaer Radio Producer: Elisabeth De Weerdt, Thaïs Van Burm

DTP: Freya Pede @ De Kwekerij, Chadia Guerti